27/10/2015
Οι πολυεθνικές κερδίζουν έδαφος με νέες επενδύσεις και αναπτύσσονται

 

Την ώρα που οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις συρρικνώνουν την παρουσία τους και αναβάλλουν επ' αόριστον τα επενδυτικά τους σχέδια, οι μεγάλες πολυεθνικές συνεχίζουν με αμείωτη ένταση την ανάπτυξη της παρουσίας τους στην ελληνική αγορά. Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η συγκυρία για επέκταση εργασιών είναι ιδανική, αφού ύστερα από έξι χρόνια κρίσης υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες για όσους διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια, και τονίζουν πως δεν είναι τυχαίο πως μια σειρά από ξένες εταιρείες εκφράζουν έντονο ενδιαφέρον να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά στη χώρα.

Ιδιαίτερη κινητικότητα υπάρχει στο λιανεμπόριο, όπου παρά την κάμψη της κατανάλωσης και τις αρνητικές προοπτικές για τη ζήτηση, μια σειρά από ξένες αλυσίδες επενδύουν στη λειτουργία νέων καταστημάτων. Από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι η δανέζικη αλυσίδα με είδη σπιτιού JYSK, η οποία μετά την Αθήνα και τη Λάρισα ετοιμάζεται να εγκαινιάσει νέο σημείο πώλησης στη Θεσσαλονίκη. Τα εγκαίνια του καταστήματος, που βρίσκεται στο Εμπορικό Πάρκο Florida 1 στην Πυλαία, θα γίνουν την Πέμπτη 29 Οκτωβρίου, ενώ στις 26 Νοεμβρίου προγραμματίζεται να ανοίξει το δεύτερο κατάστημα της εταιρείας στην Αθήνα, στην περιοχή του Ελληνικού.

Η διοίκηση της JYSK, ένα μήνα μετά την είσοδό της στην Ελλάδα δηλώνει ικανοποιημένη από την μέχρι τώρα πορεία της και δηλώνει πως «η πρότασή της είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που αντιμετωπίζει η χώρα». «Έχουμε πάρα πολλά καταστήματα σε όλο τον κόσμο, και αυτό μας επιτρέπει να αγοράζουμε σε τόσο μεγάλες ποσότητες, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε πάντα στους πελάτες μας μια σπουδαία προσφορά. Η JYSK προσφέρει μια σκανδιναβική γκάμα προϊόντων, αλλά έχουμε προσέξει και προσαρμόζουμε τον κατάλογό μας έτσι ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των Ελλήνων πελατών μας», τονίζει ο κύριος Sandor Szimeiszter, Country Manager της JYSK στην Ελλάδα. Η JYSK ανήκει στον ιδρυτή της Lars Larsen, που άνοιξε το πρώτο κατάστημα JYSK στο Aarhus της Δανίας το 1979, και από τότε η JYSK μεγάλωσε τόσο, ώστε να γίνει ένας παγκόσμιος όμιλος με πάνω από 2.275 καταστήματα σε 39 χώρες.

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Στην επέκταση των δικτύων τους προχωρούν και οι ξένες αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης όπως η ισπανική ZARA και η σουηδική H&M. Μάλιστα, η τελευταία εγκαινίασε πριν από μερικές ημέρες νέο κατάστημα στην Ερμού, στο σημείο που στεγαζόταν το πολυκατάστημα Fokas, το οποίο είναι το μεγαλύτερο flagship κατάστημά της στη Νότιο Ανατολική Ευρώπη. Το συγκεκριμένο κατάστημα αποτελεί το 32ο σημείο της αλυσίδας στην Ελλάδα και πρόκειται να αντικαταστήσει το προϋπάρχον -μικρότερου εμβαδού σημείο- επί της οδού Ερμού 22, το οποίο θα συνεχίσει τη λειτουργία του έως τα τέλη Νοεμβρίου. Όπως ανέφερε η νέα country manager του ομίλου, Sandrine Galparoli, η εταιρεία προετοιμάζεται για νέες επεκτάσεις το 2016, όπου τοποθετείται τόσο το λανσάρισμα του ηλεκτρονικού καταστήματός της στην Ελλάδα, αλλά και η είσοδος στην αγορά της Κύπρου. Να σημειωθεί ότι η H&M εισήλθε στην χώρα τον Μάρτιο του 2007 στην Αθήνα ενώ σήμερα διαθέτει παρουσία σε 11 πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ρόδο, Βόλο, Ιωάννινα, Ξάνθη, Καλαμάτα, Κομοτηνή, Πάτρα και Χανιά) και απασχολεί περισσότερους από 1.000 εργαζομένους.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90