19/05/2015
ΦΑΓΕ: Υπερτριπλασιασμός των καθαρών κερδών στο α' τρίμηνο του 2015

 

Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι κινήθηκαν οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015

Υπερτριπλάσια καθαρά κέρδη παρά την κάμψη των πωλήσεων παρουσίασε στο πρώτο τρίμηνο του 2015 η ΦΑΓΕ, χάρη στην πολύ καλή πορεία των εξαγωγών της σε Αγγλία και Ιταλία. Ειδικότερα, τα καθαρά κέρδη της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας ανήλθαν σε 10,2 εκατ. δολάρια έναντι 2,9 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2014, ενώ σημαντική αύξηση της τάξης του 85,4% κατέγραψαν τα λειτουργικά κέρδη, τα οποία έφθασαν στα 26,7 εκατ. δολάρια έναντι 14,4 εκατ. δολαρίων. Σε ό,τι αφορά τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 22,5% στα 74,6 εκατ. δολάρια από 60,9 εκατ. ευρώ, πριμοδοτούμενα από τις ισοτιμίες, αλλά και από τη μείωση των τιμών γάλακτος σε ΗΠΑ και Ελλάδα κατά 34,4% και 20,5% αντίστοιχα.

Στον αντίποδα, οι πωλήσεις της σε αξία υποχώρησαν κατά 3,2% και διαμορφώθηκαν σε 155,2 εκατ. δολαρία έναντι 161,2 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2014 κυρίως λόγω πτώσης στην ισοτιμία του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Αντίθετη πορεία ακολούθησαν οι πωλήσεις σε όγκο, οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 1,2%, με τις αγορές της Αγγλίας και της Ιταλίας να παίζουν καταλυτικό ρόλο (οι πωλήσεις στην Αγγλία αυξήθηκαν κατά 33,5% και στην Ιταλία κατά 35,6%, ενώ στις ΗΠΑ παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με το περσινό τρίμηνο). «Αχίλλειος πτέρνα» της ΦΑΓΕ εξακολουθεί να αποτελεί η ελληνική αγορά, όπου οι πωλήσεις σε όγκο μειώθηκαν κατά 9,7%. Η κάμψη, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, οφείλεται στη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, αλλά και στην απόφασή της να περιορίσει την προμήθεια «αφερέγγυων» λιανέμπορων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στην αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους.

Έμφαση στην εξωστρέφεια << Είναι εμφανές ότι η ανάπτυξη των διεθνών πωλήσεων αποτελεί προτεραιότητα για τη ΦΑΓΕ, η οποία μέσα σε λίγα χρόνια έχει καταφέρει να διευρύνει σημαντικά το αποτύπωμά της στο εξωτερικό κόντρα στον ανταγωνισμό μεγάλων πολυεθνικών, ο οποίος πολλές φορές γίνεται αθέμιτος. Μάλιστα, μετά τις ΗΠΑ, όπου πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της αγοράς του ελληνικού γιαουρτιού με όχημα το «Total» κερδίζει έδαφος και στην Ευρώπη, όπου οι προπτικές μετά τη μεγάλη δικαστική νίκη που πέτυχε στα αγγλικά δικαστήρια για την «πατρότητα» του ελληνικού γιαουρτιου φαντάζουν ευοίωνες. Να σημειωθεί πως πλεον οι εκτός Ελλάδας πωλήσεις της ΦΑΓΕ αντιπροσωπεύουν το 83,3% των συνολικών πωλήσεων, από 77,1% που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2014.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90