14/05/2015
Ιδιωτικοποιήσεις για ΟΛΠ, ΔΕΣΦΑ και Περιφερειακά Αεροδρόμια

 

Η κυβέρνηση επανασχεδιάζει (μερικώς) αλλά δεν ματαιώνει καμία από τις προγραμματισμένες, από την προηγούμενη κυβέρνηση αποκρατικοποιήσεις, υπό την προϋπόθεση πάντα ότι η συμφωνία ανάμεσα στην Ελλάδα και στους πιστωτές θα επιτευχθεί. Το θέμα συζητήθηκε και στο χθεσινό Κυβερνητικό Συμβούλιο, χωρίς πάντως μέχρι αργά χθες το βράδυ να έχουν γίνει γνωστές οι αποφάσεις.

Η γραμμή που φέρεται να έχει επιλεγεί από την κυβέρνηση και καλείται να υλοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ είναι να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί που είναι σε εξέλιξη και να κλείσουν όλες οι συμφωνίες που έχουν επιτευχθεί, με την παράλληλη αλλαγή κάποιων όρων, όπου αυτό είναι εφικτό.

Ο στόχος είναι διττός, αφενός να καλμάρουν οι όποιες αντιδράσεις υπάρχουν στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος, αφού αποτελούσε προεκλογική δέσμευση ότι θα ακυρωθούν όλες οι αποκρατικοποιήσεις και αφετέρου να στείλουν ένα σήμα προς τους πιστωτές αποφασιστικότητας και καλής πίστης. Ωστόσο όπως σημειώνεται από τους κυβερνητικούς αξιωματούχους, εφόσον η συμφωνία «κολλήσει», θα ανασταλεί και το πρόγραμμα.

Ήδη η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ μπαίνει στις «ράγες» μετά τα ήξεις αφήξεις των τελευταίων μηνών. Κάτι ανάλογο δείχνει να συμβαίνει και με τα Περιφερειακά Αεροδρόμια, ενώ καταβάλλεται προσπάθεια απεμπλοκής και για τον ΔΕΣΦΑ. Παράλληλα το μοντέλο του ΟΛΠ αναμένεται να ακολουθηθεί και για τον ΟΛΘ και εντός των επομένων εβδομάδων, εφόσον δεν υπάρξει κάποια δραματική αλλαγή θα υπάρξουν και οι σχετικές ανακοινώσεις. «Αίνιγμα» αποτελεί το ζήτημα του Ελληνικού, ΑΝ και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες αναζητείται η «χρυσή τομή» προκειμένου να συνεχιστεί ο διαγωνισμός, με κάποιες ουσιώδεις ή μη μεταβολές.

ΔΕΣΦΑ

Management και το 49% στην αζέρικη Socar

Ιδιωτικοποιήσεις: Στις «ράγες» ΟΛΠ, ΔΕΣΦΑ και Περιφερειακά Αεροδρόμια 

Την πώληση του 49% του ΔΕΣΦΑ στην αζέρικη Socar με παράλληλη εκχώρηση του μάνατζμεντ φαίνεται να προκρίνει η κυβέρνηση, μία λύση που μπορεί να βρει ανταπόκριση στην E.E., η οποία εδώ και ενάμιση χρόνο έχει μπλοκάρει την ιδιωτικοποίηση. Η φόρμουλα, που αναμενόταν να συζητηθεί χθες στο Κυβερνητικό Συμβούλιο, φαίνεται να έχει την έγκριση του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Λαφαζάνη. Βέβαια για να υλοποιηθεί χρειάζεται και τη σύμφωνη γνώμη των Αζέρων, καθώς η συμφωνία πώλησης που είχε υπογραφεί τον Δεκέμβριο του 2013 προέβλεπε την εκχώρηση του 66% στη Socar. Οποιαδήποτε αλλαγή στο πακέτο των μετοχών που θα πουληθεί θα επιφέρει ανάλογη μεταβολή στο τίμημα των 400 εκατ. που είχε συμφωνηθεί για το 66%. Οι Βρυξέλλες ουσιαστικά αντιδρούν στην πώληση πλειοψηφικού πακέτου του ΔΕΣΦΑ σε εταιρεία-παραγωγό αερίου προερχόμενη από τρίτη χώρα, όπως η Socar και έχουν αντιπροτείνει στους Αζέρους να πουλήσουν ένα μερίδιο (από το 66%) κατά προτίμηση σε ευρωπαϊκή εταιρεία.

ΟΛΠ

Ο κύβος ερρίφθη για το πρώτο λιμάνι

Κάτι παραπάνω από δεδομένη θεωρείται η επανεκκίνηση του διαγωνισμού πώλησης του ΟΛΠ, μετά και την αλλαγή βασικών όρων που αποφάσισε προχθες το ΤΑΙΠΕΔ.

Ιδιωτικοποιήσεις: Στις «ράγες» ΟΛΠ, ΔΕΣΦΑ και Περιφερειακά Αεροδρόμια 

Το Ταμείο περιμένει την έγκριση του Κυβερνητικού Συμβουλίου προκειμένου να ενημερώσει τους υποψήφιους επενδυτές για την τροποποίηση των όρων και ταυτόχρονα να τους καλέσει να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους έως τον Σεπτέμβριο. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η βασική αλλαγή συνίσταται στη μείωση του ποσοστού πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού από το 67% που ήταν αρχικά στο 51%, με σταδιακή ΑΎΞΗΣΗ του ποσοστού αυτού στο 67% σε βάθος πενταετίας, υπό την προϋπόθεση ότι ο ανάδοχος θα διαθέσει συγκεκριμένα κεφάλαια για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμένα.

Η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ φαίνεται πως αποτελεί ένα από τα βασικά διαπραγματευτικά «χαρτιά» της κυβέρνησης.

Περιφερειακά Αεροδρόμια

Η συμφωνία θα φέρει την πρώτη αποκρατικοποίηση

Η κυβέρνηση φέρεται να έχει αποφασίσει να προχωρήσει την οριστικοποίηση της σύμβασης με τη γερμανική Fraport για την παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, εισπράττοντας το ποσό του 1,23 δισ. Παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος το συγκεκριμένο project φαίνεται ότι προχωρεί, κάτι που καταδεικνύει και η πρόσφατη ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με την οποία υπεραμύνεται της σχετικής διαδικασίας, τόσο σε ό,τι αφορά το τίμημα όσο και τη διενέργεια του διαγωνισμού. Από την πλευρά της γερμανικής εταιρείας δηλώνουν πως δεν γνωρίζουν κάτι συγκεκριμένο, αλλά αυτό προφανώς εντάσσεται στο ΠΛΑΊΣΙΟ των πιέσεων για την επίσπευση της σχετικής διαδικασίας κατακύρωσης του διαγωνισμού. Εφόσον η υλοποίηση της συμφωνίας ανάμεσα στην Ελλάδα και τους πιστωτές προχωρήσει, τότε είναι σίγουρο πως το συγκεκριμένο project θα αποτελέσει την πρώτη αποκρατικοποίηση που γίνεται επί της κυβερνήδεως ΣΥΡΙΖΑ.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90