08/05/2015
«Τελεσίγραφο» προς την ελληνική κυβέρνηση στέλνει η διοίκηση της Fraport για την παραχώρηση των αεροδρομίων

 

«Τελεσίγραφο» προς την ελληνική κυβέρνηση στέλνει η διοίκηση της γερμανικής Fraport, προκειμένου να προχωρήσει στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, όπου η γερμανική εταιρεία έχει αναδειχθεί μειοδότης.

Στην παρουσίαση της έκθεσης των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου η Fraport, ο φορέας εκμετάλλευσης του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης, ανακοίνωσε ότι παραμένει ασαφές εάν και πότε θα ολοκληρωθεί μια συμφωνία που θα της αναθέτει τη λειτουργία των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων σε τουριστικούς προορισμούς.

«Επί του παρόντος δεν είναι βέβαιο αν και πότε το θέμα θα ολοκληρωθεί εν όψει της πολιτικής και μακροοικονομικής ανάπτυξης στην Ελλάδα», δηλώνει η εταιρεία στην πρώτη τρίμηνη έκθεσή της, δηλώνοντας την δυσαρέσκειά της για την αναμονή και αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμα και να μην ευοδωθεί τελικά η συμφωνία λόγω της ελληνικής οικονομικής κατάστασης. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι στις αρχές της εβδομάδας η κυβέρνηση διέρρεε πληροφορίες που ήθελαν τη σύμβαση για τα περιφερειακά να κατατίθεται εντός των ημερών στη Βουλή.

Η ελληνική κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι στόχος είναι να ολοκληρωθεί η συμφωνία, ωστόσο με αναθεωρήσεις ορισμένων σημείων της σύμβασης που θα προβλέπει και τη συμμετοχή του Δημοσίου μέσω της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ παράλληλα θέλει να μειώσει και τον χρόνο παραχώρησης που στον διαγωνισμό της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν 40 συν 10 χρόνια. Για τα 40 χρόνια παραχώρησης η κοινοπραξία Fraport - Sientel είχε προσφέρει εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ και για τις δύο ομάδες αεροδρομίων όπου είχε αναδειχθεί μειοδότης (η πρώτη περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζάκυνθου, Άκτιου και Καβάλας και η δεύτερη ομάδα τα αεροδρόμια (Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου).

Για το σύνολο της περιόδου παραχώρησης υπολογίζεται πως το Δημόσιο θα έχει συνολικά έσοδα περίπου 10 δισ. ευρώ, καθώς η συμφωνία περιλαμβάνει και ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα για τις δύο ομάδες αεροδρομίων 22,9 εκατ. ευρώ.

Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα τεσσάρων ετών ανέρχονται σε 330 εκατ. ευρω, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης θα ανέλθουν σε 1,4 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι η Fraport είχε το πρώτο τρίμηνο κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) 153 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι των προβλέψεων των αναλυτών που ανέφεραν κέρδη 149 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με έρευνα του Reuters.

Επίσπευση των διαδικασιών τόσο για τα περιφερειακά αεροδρόμια όσο και για τον ΟΛΠ φαίνεται να προωθεί η κυβέρνηση, προκειμένου να μπουν χρήματα στα άδεια δημόσια ταμεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση φαίνεται έτοιμη να «τρέξει» το θέμα των περιφερειακών με τη συμφωνία να υπογράφεται εντός των επόμενων ημερών, ενώ θα ζητηθεί άμεσα από τους ενδιαφερομένους να υποβάλουν μέχρι τον Ιούλιο δεσμευτικές προσφορές για το 67% του ΟΛΠ.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90