01/05/2015
Το πρώτο ανοιχτό κέντρο εμπορίου θα λειτουργήσει στη Θεσσαλονίκη

 

«Σάρκα και οστά» αρχίζουν και παίρνουν τα ανοικτά κέντρα εμπορίου, τα open malls, αρχής γενομένης από τη Θεσσαλονίκη. Χθες παρουσιάστηκε η μελέτη αλλά και οι δράσεις που θα περιλαμβάνονται στο πρώτο ανοιχτό εμπορικό κέντρο που θα δημιουργηθεί, το Thess Mall, με την έναρξη λειτουργίας του να επιδιώκεται τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, στη διάρκεια της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης. Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να λειτουργήσουν ανοιχτά κέντρα εμπορίου σε πέντε ακόμη πόλεις και συγκεκριμένα στην Αθήνα, στον Πειραιά, στην Πάτρα, στη Λάρισα και στην Αλεξανδρούπολη στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.

Ειδικότερα, η ανάπτυξη του Thess Mall θα συγχρηματοδοτηθεί με το ποσό των 166.050 ευρώ και εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα», ενώ συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) -Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονία-Θράκη και το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Σε αυτό θα συμμετέχουν σε πρώτη φάση 100 εμπορικές επιχειρήσεις στις οποίες και θα κατανεμηθεί το παραπάνω ποσό, ενώ φορέας υλοποίησης του έργου είναι ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης. Το Thess Mall οριοθετείται εντός της περιοχής που περικλείεται από τη Λεωφόρο Νίκης και τις οδούς Παύλου Μελά, Μητροπόλεως και Αριστοτέλους, συμπεριλαμβανομένων και των καθέτων. Οι δράσεις που θα υλοποιηθούν στη συγκεκριμένη περιοχή είναι οι ακόλουθες: ανάπτυξη σημείων πληροφόρησης με σύστημα οθονών, ανάπτυξη εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες, δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης για το Thess Mall, όπου θα προβάλλονται οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, οι προσφορές, οι δράσεις και οι εκδηλώσεις, ενώ θα προβλέπονται σημεία ξεκούρασης για τους πεζούς και σημεία φροντίδας γα κατοικίδια. Η χωροθέτηση του Thess Mall στην εν λόγω περιοχή θεωρείται προνομιακή, αφενός διότι υπάρχει εύκολη ΠΡΟΣΒΑΣΗ με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και αφετέρου διότι λειτουργούν πολλοί σταθμοί αυτοκινήτων.

«Αν οι παραδοσιακές αγορές των πόλεων επιθυμούν να ξανακερδίσουν ένα μερίδιο αγοράς, όσο έχει απομείνει, θα πρέπει να υιοθετήσουν μεθόδους και τεχνικές που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών. Σ’ αυτό ακριβώς το στοιχείο αποσκοπεί η στρατηγική των Open Malls. Βασικός στόχος αποτελεί η πολύπλευρη βελτίωση των συνθηκών στις παραδοσιακές αγορές, που θα προσελκύσουν τον καταναλωτή, Ελληνα ή ξένο, σε αυτές για τις αγορές του», τόνισε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελής Φιλιππίδης.

Η ιδέα των open malls ξεκίνησε το 2011 από την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) σε μια προσπάθεια να αντεπεξέλθουν οι παραδοσιακές αγορές στον έντονο ανταγωνισμό που δέχονται από τα μεγάλα περιφερειακά εμπορικά κέντρα, τα malls, τα οποία συνήθως είναι πιο «φιλικά» στους καταναλωτές από την άποψη της παροχής σειράς υπηρεσιών.

«Τα Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου είναι το αντίδοτο στα λουκέτα που μαστίζουν τα τελευταία χρόνια την αγορά. Ελπίζουμε να γίνει αποδεκτή η πρότασή μας, ώστε την προγραμματική περίοδο 2014-2020 να ενταχθούν σε αντίστοιχα προγράμματα όλοι οι Εμπορικοί Σύλλογοι σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση» δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Β. Κορκίδης.

 

Πηγή: kathimerini.gr


B4-B5_728X90