17/04/2015
Η κρίση ευνοεί την επέκταση των ισχυρών λιανεμπόρων

 

Τη λειτουργία νέων καταστημάτων σε περιοχές που θεωρούν πως υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης και αύξησης των πωλήσεών τους συνεχίζουν με αμείωτη ένταση και τη φετινή χρονιά οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Την ίδια ώρα, οι μικρότερες εταιρείες του κλάδου χάνουν διαρκώς έδαφος καθώς αδυνατούν να ανταγωνιστουν επί ίσοις όροις τους ισχυρούς, οι οποίοι διαθέτουν τα κεφάλαια και τη διαπραγματευτική δύναμη για να έχουν πολύ πιο ανταγωνιστικές τιμές. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, όπως αυτή της «Κρόνος» στην Πάτρα και της «Αρβανιτίδης» στη Βόρεια Ελλάδα που πέρασαν στον έλεγχο των μεγάλων λιανεμπόρων εξαιτίας των προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετώπιζαν, ενώ υπάρχουν αρκετές άλλες που έβαλαν οριστικά «λουκέτο». Η συγκέντρωση του λιανεμπορίου τροφίμων που ξεκίνησε από χρόνια και επιταχύνθηκε με το «ξέσπασμα» της κρίσης προβλέπεται να συνεχισθεί και θα εντείνεται όσο η κατανάλωση παραμένει υπό πίεση, με τις μεγάλες αλυσίδες να διευρύνουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικά, πριν από μερικές ημέρες η ΑΒ Βασιλόπουλος ανακοίνωσε ότι από τα τέλη Φεβρουαρίου μέχρι σήμερα προσέθεσε πέντε νέα καταστήματα στο δίκτυό της, εκ των οποίων τα τρία σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Σέρρες και τα άλλα δυο σε Νέα Κίο (Αργολίδας) και Κάρυστο. Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ μέσα στο 2015 για τη δημιουργία νέων καταστημάτων με έμφαση στις τουριστικές περιοχές αλλά και τις περιοχές που υστερεί έναντι των βασικών ανταγωνιστών της, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο εξαγορών μικρότερων αλυσίδων της περιφέρειας, εφόσον κριθεί απαραίτητο. Επεκτατική πολιτική ακολουθεί και η Σκλαβενίτης, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες μετά την εξαγορά της ΜΑΚΡΟ και τις συζητήσεις με τον Βερόπουλο, φέρεται να ανοίγει νέο κατάστημα στη Χαλκίδα. Σχέδια επέκτασης έχουν επίσης η «Μασούτης», η METRO και η «Γαλαξίας».

Κατανάλωση
Στο μεταξύ, προβληματισμός υπάρχει για την πορεία της κατανάλωσης, η οποία παρότι ξεκίνησε θετικά έκλεισε με πτώση 4% το πρώτο τρίμηνο του 2015. Η κάμψη αυτή αποδίδεται στις αρνητικές επιδόσεις που καταγράφηκαν κατά τον μήνα Μάρτιο, ενώ χαμηλότερη των προσδοκιών αναφέρεται ότι ήταν και η κίνηση την περίοδο των εορτών του Πάσχα. Υπό αυτές τις συνθήκες και με δεδομένη τη συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών, οι μεγάλες αλυσίδες αναμένεται να εντείνουν τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, προκειμένου να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον των καταναλωτών και να τους πείσουν να ξοδέψουν κάτι παραπάνω.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90