19/03/2015
Σε αναθεώρηση σχεδίων και στόχων οδηγεί τις εταιρείες η πτώση του ευρώ

 

Σε αναπροσαρμογή της στρατηγικής οδηγεί μια σειρά από επιχειρήσεις η κάμψη του ευρώ έναντι του δολαρίου αλλά και άλλων διεθνών νομισμάτων, καθώς δημιουργεί νέα δεδομένα και ανατρέπει σε μεγάλο βαθμό τον σχεδιασμό που είχαν αρχικά χαράξει. Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι οποίες βλέπουν να δημιουργούνται νέες ευκαιρίες για την ανάπτυξη των πωλήσεών τους σε χώρες εκτός Ευρωζώνης.

Το «σκληρό» ευρώ, όπως εξηγούν άνθρωποι του χώρου, εμπόδιζε την προσπάθεια να διευρύνουν την παρουσία τους σε νέες περιοχές και να επιμερίσουν το ρίσκο, καθώς πίεζε τις τιμές των προϊόντων τους προς τα πάνω, υπονομεύοντας την ανταγωνιστικότητά τους. «Με την ισοτιμία του ευρωπαϊκού νομίσματος να οδεύει ταχύτατα προς 1:1 μετά την έναρξη του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης του Μάριο Ντράγκι, οι Έλληνες εξαγωγείς παίρνουν μια βαθιά ανάσα και μπορούν να δουν με μεγαλύτερη ψυχραιμία τις προοπτικές που διαμορφώνονται στις τρίτες χώρες», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

Από την άλλη πλευρά βέβαια, όπως σημειώνει ο κ. Κ. Λουφάκης πρόεδρος του ΣΕΒΕ, η διαφοροποίηση και η αναζήτηση νέων αγορών δεν είναι εύκολη υπόθεση, εάν δεν συνοδεύεται από την ανάλογη στήριξη από το κράτος και τονίζει πως η διαδικασία αυτή απαιτεί χρόνο και κυρίως κεφάλαια που δεν είναι σίγουρο πόσες ελληνικές επιχειρήσεις διαθέτουν τη δεδομένη στιγμή αυτή την «πολυτέλεια» Από την άλλη πλευρά, υπάρχει το ζήτημα των πρώτων υλών, οι οποίες στον βαθμό που εισάγονται από χώρες εκτός Ευρωζώνης γίνονται ακριβότερες και πιέζουν με τη σειρά τους τις τιμές των τελικών προϊόντων προς τα πάνω.

Περικοπές
Παράγοντες της αγοράς εκφράζουν φόβους για ανατιμήσεις από 15% έως και 20% στα προϊόντα εκείνα που τιμολογούνται σε δολάριο, ενώ δεν αποκλείουν αυξήσεις και στις τιμές των υγρών καυσίμων, οι οποίες θα επιβαρύνουν το κόστος παραγωγής. Υπό αυτές τις συνθήκες θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρξει νέος γύρος περικοπών προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα και να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο η ζημιά που θα προκληθεί. «Εάν δεν αναζωπυρωθεί η κατανάλωση και δεν υπάρξει επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας, δύσκολα θα αποφύγουμε νέα μέτρα περιστολής του κόστους λειτουργίας», αναφέρει χαρακτηριστικά άνθρωπος της αγοράς.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90