03/03/2015
Όλοι οι κλάδοι που έρχονται πρώτοι στις προτιμήσεις του επιχειρηματικού κοινού

 

Αντιμετωπίζει το franchising ως λύση για την καταπολέμηση της ανεργίας και οραματίζεται μια επένδυση πρωτίστως στον χώρο της εστίασης: Αυτό είναι το προφίλ του υποψήφιου Ελληνα franchisee, όπως αποτυπώνεται στις έρευνες...

Ευκαιρίες στον κλάδο της εστίασης αναζητούν τρεις στους δέκα υποψήφιους επενδυτές που θέλουν να αξιοποιήσουν το σύστημα δικαιόχρησης για την έναρξη της προσωπικής τους επαγγελματικής ενασχόλησης, με τρεις στους τέσσερις να σχεδιάζουν να επενδύσουν έως 100.000 ευρώ ως αρχικό κεφάλαιο.

Σύμφωνα με έρευνα πραγματοποιήθηκε από την ΚΕΜ στο πλαίσιο της 16ης Διεθνούς Έκθεσης ΚΕΜ Franchise, που πραγματοποιήθηκε στο Μεσογειακό Εκθεσιακό Κέντρο MEC Παιανίας, υπό την αιγίδα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), του Συνδέσμου Franchise Ελλάδος, της Ευρωπαϊκής Oμοσπονδίας Franchise (EFF) και του Παγκόσμιου Συμβουλίου Franchise (WFC), το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των υποψηφίων επενδυτών συγκεντρώνει η κατηγορία «Εστίαση - Τρόφιμα» (33,40%), η οποία συνεχίζει να αποτελεί τον κύριο στόχο, με την «Παροχή Υπηρεσιών» να ακολουθεί με 16,50%, η κατηγορία «Διάφορα» να βρίσκεται στην τρίτη θέση με 11,34% και στην τέταρτη η «Υγεία-Oμορφιά» με ποσοστό ενδιαφέροντος 10,66%.

Οι «πρωταθλητές»
Σημαντικά ποσοστά παρουσιάζουν οι κατηγορίες «Ενδυση - Υπόδηση - Αξεσουάρ» με 10,53%, «Oικιακός Εξοπλισμός» (10,34%) και «Εκπαίδευση - Επιμόρφωση» (7,23%), που ενώ αποτελεί μέρος της Παροχής Υπηρεσιών συγκεντρώνει σημαντικό ποσοστό ενδιαφέροντος και αναλύεται ξεχωριστά. Η μικρή εστίαση και ο καφές προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον λόγω του σχετικά μικρού αρχικού κεφαλαίου που απαιτείται και τις λιτές και ευέλικτες δομές, ενώ υπάρχουν υψηλά περιθώρια μεικτού κέρδους. Οι φούρνοι με διευρυμένη γκάμα προϊόντων αντικαθιστούν τα κλασικά «τυροπιτάδικα» και τα ζαχαροπλαστεία, ενώ τα ταχυφαγεία αποτελούν μία ακόμη μορφή επένδυσης που ακολουθούν τις καταναλωτικές τάσεις.

Μία νέα τάση αποτελούν και τα ροφήματα ποιότητας κατά το πρότυπο του εξωτερικού με ελληνικές πινελιές και σύγχρονη διακόσμηση χώρων, ενώ σταθερά κινείται και ο κλάδος της ένδυσης/υπόδησης και της ομορφιάς με λύσεις value for money για το καταναλωτικό κοινό. Οι ερωτώμενοι στην πλειονότητά τους εκδήλωσαν ενδιαφέρον για ένταξη στον θεσμό της δικαιόχρησης (franchise) ως δικαιοδόχοι (Franchisee) σε ποσοστό 65,38%. Παράλληλα, σημαντικό ποσοστό (17,47%) δηλώνει την πρόθεσή του να λειτουργήσει ως Μaster Franchisor, εισάγοντας στην Ελλάδα κάποιο concept του εξωτερικού. Το 17,15% των ερωτηθέντων ενδιαφέρεται να αναπτύξει με τη μέθοδο του franchise το δικό του concept, δηλαδή να γίνει Franchisor. Από τους επισκέπτες που επιλέγουν την Εστίαση το 65,91% ενδιαφέρονται ως Franchisee, το 20,45% ως Franchisor και το 13,64% ως Master Franchisor.

Τα αντίστοιχα ποσοστά στον κλάδο της «Υγείας & Oμορφιάς» είναι 50%, 40% και 10%. Ανάλογα είναι τα ποσοστά και στις υπόλοιπες κατηγορίες, ενώ ενδεικτικά αναφέρεται ότι από εκείνους που επέλεξαν την «Εκπαίδευση - Επιμόρφωση» ένα σημαντικό ποσοστό (33,33%) θα ήθελε να επενδύσει σε ένα διεθνές concept.

Ο κύριος όγκος των ερωτώμενων (61,5%) παρουσιάζει επενδυτική δυνατότητα ή πρόθεση επένδυσης έως 100.000 ευρώ. Το 16,13% είναι διατεθειμένο να επενδύσει έως 200.000 ευρώ, το 10,55% μεταξύ 201.000 ευρώ και 300.000 ευρώ, ενώ το 11,82% εμφανίζει επενδυτική δυνατότητα άνω των 301.000 ευρώ.

Μέχρι 100.000 ευρώ
Στην κατηγορία «Εστίαση» το 67,44% των ατόμων που την επέλεξαν ως επένδυση προτίθενται να διαθέσουν μέχρι 100.000 ευρώ, το 17,44 % έχει την πρόθεση να επενδύσει μέχρι 200.000 ευρώ, το 3,49% έως 300.000 και το 11,63% πάνω από 300.000. Ακολουθούν οι υπόλοιπες κατηγορίες.

Σύμφωνα με τον διοργανωτή της έκθεσης, Μαξ Κωνσταντινίδη, «το franchising είναι συνώνυμο της επώνυμης, ευέλικτης επιχειρηματικότητας που προτάσσει ανταγωνιστικές προσεγγίσεις και εγγυημένα οφέλη για δραστηριοποίηση στην Ελλάδα ή στο παγκόσμιο περιβάλλον.

Στην προηγούμενη διοργάνωση της έκθεσης σημειώθηκε αύξηση 50% των επισκεπτών, ενώ κατά τις τελευταίες διοργανώσεις υπογράφτηκαν μόνο από τους εκθέτες που συμμετείχαν στην έκθεση πάνω από 400 συμβάσεις συνολικού ύψους αρχικής επένδυσης 55.000.000 ευρώ, επιβεβαιώνοντας την άποψη ότι στην περίοδο της κρίσης το franchise αποτελεί τη λύση για όλους τους επίδοξους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επώνυμη επιχείρηση».

Έως 2 Μαρτίου στο MEC Παιανίας
Ξεκίνησε η διεθνής έκθεση KEM Franchise

Έως τις 2 Μαρτίου, μικρά και μεγάλα επώνυμα brands θα υποδεχθούν επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό στη μοναδική έκθεση του κλάδου, η οποία διοργανώνεται στο υπερσύγχρονο εκθεσιακό κέντρο Mec Παιανίας. Επισκέπτες οι οποίοι επιθυμούν να εισέλθουν τώρα στον χώρο του «επιχειρείν» ή επιχειρηματίες που επιθυμούν να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις και να εισέλθουν σε διαφορετικούς κλάδους δραστηριότητας θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για όλες τις νέες τάσεις στον χώρο της επώνυμης αλυσίδας και για τις προϋποθέσεις και τις λεπτομέρειες της συνεργασίας.

Η ετήσια διεθνής έκθεση KΕΜ Franchise, συνεχίζοντας μία πορεία ετών στην παρουσίαση επώνυμων επιχειρηματικών προτάσεων για επενδυτές εντός και εκτός συνόρων, διοργανώνεται στην Αθήνα παρέχοντας την ευκαιρία στο κοινό της πρωτεύουσας αλλά και της υπόλοιπης ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας να εκπληρώσει τις επιχειρηματικές του φιλοδοξίες.

Η έκθεση αποτελεί το μοναδικό επιχειρηματικό γεγονός διεθνούς εμβέλειας και όπως κάθε χρόνο θα συγκεντρώσει τα μεγαλύτερα ονόματα γνωστών αλυσίδων από τον χώρο της μαζικής εστίασης, της υγείας και ομορφιάς, του λιανικού εμπορίου και των υπηρεσιών.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90