26/02/2015
Χωρίς «φρένο» συνεχίζεται η κάμψη της ναυλαγοράς

 

Χωρίς «φρένο» συνεχίζεται η κάμψη της ναυλαγοράς, εντείνοντας τον προβληματισμό στην αγορά για την πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας τους επόμενους μήνες. Οι πρώτες αρνητικές συνέπειες έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους, καθώς στις αρχές Φεβρουαρίου τρεις εταιρείες αναγκάστηκαν να υπαχθούν σε καθεστώς χρεοκοπίας εξαιτίας των ζημιών από τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Πρόκειται για τη δανέζικη Copenship, την κινέζικη Winland Ocean Shipping και τη νοτιοκορεάτικη Daebo International Shipping, οι οποίες δεν κατάφεραν να αντεπεξέλθουν στις ασφυκτικές συνθήκες που δημιουργούν η πτώση της ζήτησης από την Κίνα και η υπερ-προσφορά πλοίων.

Όπως επισημαίνει στην εβδομαδιαία ανασκόπησή του ο ναυλομεσιτικός οίκος G. Moudreas, η μεταφορά ενός φορτίου άνθρακα με φορτηγό τύπου Panamax από την Ινδονησία στη Νότια Κίνα κοστίζει 3.000 δολ. την ημέρα συγκριτικά με 6.000 δολ. πριν ένα χρόνο, ενώ αρνητικά είναι και τα στοιχεία για την προσφορά πλοίων, με τον αριθμό των πλοίων υπό παραγγελία για τα επόμενα τρία χρόνια να ανέρχεται στο 39% του υπάρχοντος στόλου (εκτιμήσεις Clakson).

Οι τιμές των ημερήσιων ναύλων -όπως φαίνεται και από το γράφημα που συνοδεύει το κείμενο- είναι σε χαμηλότερα επίπεδα, ακόμη και από την έναρξη της κρισης και την κατάρρευση της Lehman Brothes. Την Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015 ο δείκτης ξηρού φορτίου BDI έκλεισε στις 513 μονάδες έναντι 530 μονάδων που ήταν λίγες ημέρες πριν (15 Φεβρουαρίου), ενώ ο μέσος όρος των ημερήσιων εσόδων στα πλοία Capesize υποχώρησε στα 5.334 δολ. από 6.743 δολ. στις 15 Φεβρουαρίου.

Προοπτικές
Προκειμένου να καταστεί ξεκάθαρη η τεράστια πίεση που δέχονται τα έσοδα των ναυτιλιακών, αρκεί να τονισθεί ότι τα μέσα λειτουργικά έξοδα ενός πλοίου ανέρχονται σε 7.000 με 8.000 δολάρια την ημέρα, κάτι που σημαίνει πως οι περισσότερες μεταφορές εμπορευμάτων ξηρού φορτίου γίνονται με ζημία. Ολα αυτά τη στιγμή που ακόμη και οι περισσότεροι αναλυτές εκτιμούν ότι θα συνεχισθεί η αρνητική πορεία της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου και τους επόμενους μήνες, με εξαίρεση την εταιρεία συμβούλων Drewry, η οποία προβλέπει ότι θα ανακάμψει προς τα τέλη του 2015.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90