18/02/2015
Σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει η αγορά προϊόντων τεχνολογίας το 2014

 

Σημάδια ανάκαμψης συνέχισε να παρουσιάζει και το τελευταίο τρίμηνο του 2014 η ελληνική αγορά των καταναλωτικών τεχνολογικών προϊόντων, με αποτέλεσμα η περσινή χρονιά να κλείσει συνολικά με θετικό πρόσημο μετά από αρκετά χρόνια πτώσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας GfK Temax που δημοσιοποιήθηκαν χθες, οι πωλήσεις καταναλωτικών τεχνολογικών προϊόντων στην Ελλάδα κατά το δ' τρίμηνο του 2014 έφθασαν στα 567 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 10,1% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013 και περίπου στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012.

Όσον αφορά στο σύνολο της χρονιάς, η αξία της ελληνικής αγοράς καταναλωτικών τεχνολογικών προϊόντων το 2014 έφθασε στα 1,845 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 7,3%. Πρόκειται για την πρώτη φορά που η συγκεκριμένη αγορά παρουσιάζει θετικό πρόσημο από τότε που ξεκίνησε η οικονομική κρίση.

Η άνοδος κατά το δ' τρίμηνο αποδίδεται στη συνεχιζόμενη αύξηση που παρουσίασαν «μεγάλες» κατηγορίες προϊόντων, όπως είναι οι τηλεοράσεις και τα smartphones, αλλά και οι λευκές συσκευές. Αντίθετα, συνεχίστηκε η πτώση στις φωτογραφικές μηχανές, ενώ το τελευταίο τρίμηνο του 2014 πτώση είχαμε και στα προϊόντα πληροφορικής. Η πτώση 1,9% στα προϊόντα πληροφορικής αποδίδεται στον έντονο ανταγωνισμό και οι συνεχιζόμενες προσφορές οδήγησαν κατηγορίες όπως tablets και φορητούς υπολογιστές σε σημαντική πτώση μέσης τιμής σε σχέση με πέρσι, οδηγώντας τις σε χαμηλότερα επίπεδα αξιών παρά το θετικό τους πρόσημο σε κομμάτια.

Η κατηγορία των μεγάλων λευκών συσκευών συνεχίζει και κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς την ανοδική της πορεία και στο δ' τρίμηνο η αύξηση ήταν 10%, στα 103 εκατ. ευρώ. Τα πλυντήρια ρούχων και οι κουζίνες είναι οι προϊοντικές κατηγορίες με τη μεγαλύτερη άνοδο. Τα στεγνωτήρια, εκμεταλλευόμενα τη ρύπανση του ατμοσφαιρικού αέρα λόγω της θέρμανσης των νοικοκυριών, σημειώνουν τη μεγαλύτερη αύξηση, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οι τηλεπικοινωνίες ξεπέρασαν συνολικά τα 170 εκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 29%, λόγω κυρίως της ανόδου των smartphones.

Τέλος, η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων παρουσίασε αύξηση 8,7%, στα 117 εκατ. ευρώ, με τις πωλήσεις τηλεοράσεων και παιχνιδομηχανών να είναι αυτές που οδήγησαν την άνοδο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Πέρα από τις δύο προαναφερθείσες κατηγορίες, αξίζει να σημειωθεί ότι ανοδική πορεία σημείωσαν επίσης οι βιντεοκάμερες αλλά και οι συσκευές αποθήκευσης (USB και κάρτες μνήμης): Οι μεν βιντεοκάμερες επωφελούμενες από τη δυναμική που έχουν αναπτύξει οι κάμερες δράσης (action cameras), οι δε συσκευές αποθήκευσης από τις αυξημένες πωλήσεις λόγω εποχικότητας σε tablets και κινητά.

Σύνολο έτους
Οσον αφορά στο σύνολο του έτους, η μόνη κατηγορία που είχε πτώση ήταν αυτή των φωτογραφικών μηχανών, με όλες τις υπόλοιπες να κινούνται ανοδικά. Σε αξία η μεγαλύτερη κατηγορία ήταν αυτή των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων (487 εκατ. ευρώ με αύξηση 7%), ενώ ακολουθούν τα είδη πληροφορικής (406 εκατ. ευρώ και αύξηση 8,2%), οι μεγάλες οικιακές συσκευές (390 εκατ. ευρώ, με αύξηση 7,7%) και τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά (367 εκατ. ευρώ, με αύξηση 11,1%).

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η διεξαγωγή του Μουντιάλ, η μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση, μαζί με την άνοδο των tablets και των smartphones, όπως και η ανάγκη για αλλαγή των λευκών συσκευών, ήταν οι βασικοί λόγοι της αυξητικής πορείας που ακολούθησε πέρσι η αγορά.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90