30/01/2015
Ο Πειραιάς κόμβος για το ελληνοκινεζικό εμπόριο – Δυσαρέσκεια για το θέμα ιδιωτικοποίησης

 

Tη θέση της νέας ελληνικής κυβέρνησης να σταματήσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ επανέλαβε χθες η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας στον Κινέζο πρέσβη στην Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνάντηση που είχαν οι δυο πλευρές ύστερα από αίτημα του Κινέζου πρέσβη, Zou Xiaoli, αναφορά έγινε και στη σύμβαση με τη ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco μετά τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσα περί επανεξέτασής της προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας, με την ελληνική πλευρά πάντως να εμφανίζεται καθησυχαστική.

Παρότι, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πληροφορίες, η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό, η «αλλαγή πλεύσης» της ελληνικής πλευράς κυρίως στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ έχει προκαλέσει τη δυσαρέσκεια των Κινέζων, την οποία και φρόντισαν να καταστήσουν σαφή μέσα από δηλώσεις κορυφαίων αξιωματούχων της κινεζικής κυβέρνησης. Όπως μετέδωσε το ΑΠΕ, ο εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου Σεν Ντανιάνγκ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου εξέφρασε την έντονη ανησυχία της κινέζικης πλευράς για την αναβολή της ιδιωτικοποίησης του λιμένος του Πειραιά, την οποία πληροφορήθηκε από δημοσιεύματα του Τύπου και τόνισε ότι η Κίνα σκοπεύει να ζητήσει από την ελληνική κυβέρνηση «να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των κινεζικών εταιρειών στη Ελλάδα, ανάμεσά τους και της Cosco».

Η πρώτη αντίδραση ήλθε προχθές από το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας, με την εκπρόσωπο του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών, Χουά Τσουνγίνγκ να δηλώνει: «Το 2008, ο όμιλος Cosco εξασφάλισε μία σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη των δύο κύριων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στον λιμένα Πειραιώς. Αυτό το πρόγραμμα είναι υπόδειγμα αμοιβαίας επωφελούς συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες και θεωρούμε ότι οι δύο κυβερνήσεις θα παραμείνουν προσηλωμένες στη συνέχιση της συνεργασίας σε διάφορους τομείς, αφού προσκομίζει ωφέλειες και για τους δύο λαούς». Να σημειωθεί ότι η Cosco είναι ανάμεσα στους βασικούς διεκδικητές του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ (67,7%) ενώ από το 2009 μέχρι σήμερα έχει διαθέσει κεφάλαια περίπου 380 εκατ. ευρώ σε υποδομές, νέες τεχνολογίες και ανθρώπινο δυναμικό, φέρνοντας τον Πειραιά στην 43η θέση του πίνακα των 100 μεγαλύτερων λιμανιών του κόσμου. Πριν από μερικές εβδομάδες ξεκίνησε την υλοποίηση της επέκτασης του Προβλήτα ΙΙΙ, επένδυση ύψους 230 εκατ. ευρώ, μετατρέποντας τον Πειραιά σε κομβική πύλη για την είσοδο προϊόντων από την Ασία στη Νότια και Κεντρική Ευρώπη.

Διάλογος και συνεργασία
Κατά τη συνάντηση επιβεβαιώθηκε επίσης η κοινή θέση των δύο πλευρών για αναβάθμιση των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας, σε πολλαπλά επίπεδα, με αναγνώριση των αρχών της ισότητας, της αμοιβαίας ωφέλειας, και με σεβασμό στον πολιτισμό και τη μακραίωνη ιστορία των δύο λαών.

Ο υπουργός Οικονομίας Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, συμφώνησαν με τον Κινέζο πρέσβη για τη δρομολόγηση ενός εποικοδομητικού διαλόγου για την ενίσχυση της αμοιβαίας συνεργασίας.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρόσφατη τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου Ναυτιλίας, ο κ. Σταθάκης υπογράμμισε ότι οι διαδικασίες και οι τρόποι που θα αξιοποιηθούν οι λιμενικές υποδομές της χώρας θα είναι διαφορετικές από αυτές που ακολουθήθηκαν μέχρι σήμερα, ενώ ο κ. Δρίτσας τόνισε ότι η νέα κυβέρνηση έρχεται να δικαιώσει την άποψη της πλειονότητας των πολιτών ότι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ πρέπει να διατηρήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους. Ο κ. Δρίτσας σχολίασε και τη συμφωνία μεταξύ του ΟΛΠ και της ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco, γνωστής και ως «φιλικού διακανονισμού», λέγοντας πως θα ανοίξει συζήτηση για το πώς αυτή μπορεί να γίνει επωφελέστερη για την ελληνική κοινωνία, ωστόσο έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι οι συμβάσεις μέσω των οποίων έχουν εγκατασταθεί εταιρείες στη χώρα πρέπει να γίνονται σεβαστές.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90