21/01/2015
ΕΛΤΑ: Μειωμένος κύκλος εργασιών αλλά και ζημίες

 

Πολλά ανοιχτά... μέτωπα καλείται να αντιμετωπίσει η διοίκηση των ΕΛΤΑ, με βασικό στόχο η εταιρεία να πάψει να γεννά ζημίες και να χάνει μερίδιο της ταχυδρομικής αγοράς, ώστε να βρεθεί στρατηγικός επενδυτής που θα την αναλάβει.

Η διοίκηση της εταιρείας, που για δεύτερη συνεχή χρονιά το 2014 παρουσιάζει μειωμένα έσοδα κατά 15 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2013, θα επιχειρήσει το 2015 να αναστρέψει την πορεία της ταχυδρομικής αγοράς που «απορρίπτει» τις παραδοσιακές ταχυδρομικές υπηρεσίες. Και αυτό, τη στιγμή που η εταιρεία έχει μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ, η ηγεσία του οποίου είχε προγραμματίσει τη διενέργεια διαγωνισμού για την εξεύρεση στρατηγικού συμμάχου στο πρώτο τρίμηνο του 2015.

Μια «μεταβίβαση» που τα ΕΛΤΑ «πλήρωσαν» ήδη ακριβά καθώς οδήγησε στην απένταξη από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» έργων αξίας 36 εκατ. ευρώ, τινάζοντας ουσιαστικά στον «αέρα» το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την προηγούμενη χρονιά η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών 350 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 15 εκατ. σε σχέση με το 2013, που είχαν διαμορφωθεί στα 365 εκατ. ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο κύκλος εργασιών το 2012 έφτανε τα 400 εκατ. ευρώ.

Τα ΕΛΤΑ για το 2014 θα παρουσιάζουν και πάλι ζημίες κοντά στα 5 εκατ. ευρώ χαμηλότερα από πέρσι λόγω της μείωσης του λειτουργικού κόστους.

Σημαντική παράμετρος, που συνέβαλε στην μείωση του λειτουργικού κόστους, είναι και η μείωση του αριθμού των απασχολουμένων στα ΕΛΤΑ, που πλέον είναι λιγότεροι από 8.000 για τον όμιλο έναντι 8.159 ατόμων το 2013 και 9.230 εργαζομένων στο 2012.

Προτεραιότητα για τη διοίκηση αποτελεί:

Η απορρόφηση της θυγατρικής εταιρείας Ταχυμεταφορών από την οποία υπολογίζεται ότι θα έχει άμεσα σημαντικά οφέλη που μπορεί να φτάσουν και τα 10 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Η εξεύρεση χρηματοδότησης για τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας λόγω της απένταξης από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» έργων αξίας 36 εκατ. ευρώ.

Τα έργα είχαν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ εξασφαλίζοντας, με τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, χρηματοδότηση 35,98 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια η Ελλάδα προσέθεσε ως όρο ότι σε οποιαδήποτε διακήρυξη της ευρωπαϊκής διεύθυνσης περιφερειακής πολιτικής (REGIO) να προβλέπεται ότι σε περίπτωση αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος δεν θα αλλάξει η χρήση των έργων που χρηματοδοτούνται με κοινοτικά κονδύλια.

Με δεδομένο όμως ότι τα ΕΛΤΑ έχουν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να προχωρήσει η αποκρατικοποίησή τους, ο συγκεκριμένος όρος δεν μπορούσε να ικανοποιηθεί, με αποτέλεσμα τα έργα να βγουν εκτός του προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση». Η εξέλιξη αυτή προκαλεί σοβαρό πρόβλημα στην εταιρεία, αφού περιελάμβανε πολύ σημαντικά έργα, που θα οδηγούσαν στην αυτοματοποίηση ολόκληρου του δικτύου των ΕΛΤΑ.

Από την πλευρά της διοίκησης καταβάλλεται συντονισμένη προσπάθεια για την ένταξη των έργων στην προγραμματική περίοδο 2014 - 2020.

Μεταξύ των έργων που έχουν μείνει εκτός χρηματοδότησης περιλαμβάνεται η επέκταση αυτοματοποίησης δικτύου Ταχυδρομικών Καταστημάτων, μια σειρά έργων που αφορούν στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η ανάπτυξη της Πλατφόρμας ηλεκτρονικών υπηρεσιών (e-post) Επέκταση Υβριδικού Ταχυδρομείου - Ανάπτυξη Reverse Hybrid Mail, η ανάπτυξη Πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) κ.λπ.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90