30/07/2015
Ομιχλώδες το τοπίο για τις αποκρατικοποιήσεις ΟΛΠ και αεροδρόμια

 

Ομιχλώδες παραμένει το τοπίο για τις αποκρατικοποιήσεις που συμφώνησε η κυβέρνηση με τους εταίρους στη Σύνοδο Κορυφής των Ευρωπαίων Ηγετών της 12ης Ιουλίου. Παρότι αποτελούν βασικό κομμάτι της συμφωνίας, η συνεχίζομενη διαφωνία μιας μεγάλης μερίδας βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και οι αντιφατικές δηλώσεις κορυφαίων υπουργών έρχονται να καταστήσουν αβέβαιη την υλοποίησή τους και να προβληματίσουν εκ νέου τους υποψήφιους επενδυτές. Χθες, ήταν η σειρά του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος εξέφρασε για μία ακόμη φορά την αντίθεσή του στην πώληση του ΟΛΠ σε ιδιώτες επενδυτές. Στη διάρκεια της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του Δήμου Πειραιά, ο κ. Δρίτσας ανέφερε ότι η πώληση του λιμανιού είναι λάθος, και τόνισε πως «δεν πρέπει να γίνει». Συμπλήρωσε δε ότι πέρα από την τελική κατάληξη του διαγωνισμού ο δήμος Πειραιά θα πρέπει να έχει συμμετοχή καθώς όπως είπε «το λιμάνι του Πειραιά δεν είναι απλώς λιμάνι, είναι λιμάνι-πόλη και αφορά το μέλλον του Πειραιά στην ολότητά του». Παράλληλα αναφέρθηκε και στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, λέγοντας πως «η παλιά σύμβαση παραχώρησης δεν μπορεί να έχει εφαρμογή». «Μια νέα σύμβαση παραχώρησης προετοιμάζεται, για να επικυρωθεί και για να γίνει και νόμος του κράτους» σημείωσε και προσέθεσε: «Αυτό είναι ένα πεδίο οροθέτησης και της πόλης και των πλουτοπαραγωγικών της πηγών και των παραγωγικών της δραστηριοτήτων κάθε είδους, σε όλο το μήκος από τη Σαλαμίνα μέχρι την πόλη του Πειραιά. Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να συνεργήσει και η κοινωνία του Πειραιά και ο Δήμος Πειραιά. Και στα ζητήματα της αρχής λιμένων ή του master plan που πρέπει να γίνει για το λιμάνι του Πειραιά και που αυτά πρέπει να γίνουν είτε έτσι είτε αλλιώς, όποια κατάληξη και αν έχουν τα πράγματα...».

Αλλαγή όρων

Ολα αυτά συμβαίνουν την ώρα που όλοι πίστεψαν πως ύστερα από πολλές παλινωδίες και πισωγυρίσματα, η διαδικασία αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ είχε οριστικοποιηθεί μετά την αλλαγή των όρων που αποφάσισε το ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίοι προέβλεπταν την πώληση του 51% των μετοχών του Οργανισμού, αντί του 67% που προβλεπόταν αρχικά, με σταδιακή όμως αύξηση του ποσοστού του ιδιώτη επενδυτή στο 67% (ορίζοντα πενταετίας), εφόσον αυτός προχωρήσει σε συγκεκριμένες επενδύσεις για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμένα. Πηγές από το ΤΑΙΠΕΔ διαβεβαίωναν, μάλιστα, πως παρά την αλλαγή των όρων δεν πρόκειται να χρειαστεί επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, αλλά θα συνεχισθεί ο υφιστάμενος, και ανέφεραν ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο θα καλούνταν οι υποψήφιοι επενδυτές να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές. Να σημειωθεί πως ανάμεσα στα σχήματα που διεκδικούν τον ΟΛΠ είναι η κινέζικη Cosco και ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Maersk.

Στον «αέρα» τα περιφερειακά

«Πέπλο μυστηρίου» καλύπτει και την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, η οποία είχε προχωρήσει μέχρι τέλους, αναδεικνύοντας μάλιστα τη γερμανική Fraport σε προτιμητέο ανάδοχο. Υστερα από τις δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας Γ. Σταθάκη για την ανάγκη αναθεώρησης της σύμβασης μέσα από διάλογο με τους Γερμανούς, ήρθαν πριν από μερικές ημέρες 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να ρίξουν «λάδι στη φωτιά», εκφράζοντας δημόσια την αντίθεσή τους με την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων.

Η ΝΔ, με ερώτηση που συνυπογράφουν 35 βουλευτές της, κατηγορεί την κυβέρνηση για τη στάση που τηρεί σε ένα τόσο κρίσιμο θέμα, όπως είναι οι αποκρατικοποίησεις, λέγοντας, πως κυβέρνηση και Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ κρύβονται μεταξύ της πραγματικότητας και της ψηφοθηρικής λογικής, με αποτέλεσμα να συσκοτίζουν την κοινή γνώμη αναφορικά με την τύχη των αεροδρομίων αλλά και να καλλιεργούν αντιεπενδυτικό κλίμα στη χώρα.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90