13/01/2015
Δυσοίωνες οι προβλέψεις των εμπόρων για την πορεία των χειμερινών εκπτώσεων

 

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις των εμπόρων για την πορεία των χειμερινών εκπτώσεων, λόγω της πολιτικής αβεβαιότητας που έχει προκληθεί από τις πρόωρες εκλογές, αλλά και επειδή τα εισοδήματα παραμένουν σε ύφεση...

Αυτό προκύπτει από την έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, σύμφωνα με την οποία ο κύκλος εργασιών θα παρουσιάσει κάμψη της τάξης του 5% με 8%. Οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν επίσημα χθες Δευτέρα και θα διαρκέσουν μέχρι και τις 28 Φεβρουαρίου, ενώ την ερχόμενη Κυριακή 18 Ιανουαρίου τα καταστήματα θα είναι ανοικτά.

Από διαχρονικά στοιχεία που παρουσιάζει η ΕΣΕΕ, εκτιμάται πως ο τζίρος των επιχειρήσεων λιανικής κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων θα κινηθεί ανάμεσα στα 5 με 5,1 δισ. ευρώ. Το μέγεθος μπορεί να φαίνεται τεράστιο, ωστόσο είναι το χαμηλότερο από το 2010, οπότε και οι πωλήσεις των καταστημάτων είχαν εκτοξευτεί στις τότε χειμερινές εκπτώσεις στα 9,24 δισ. ευρώ. Η ανάγνωση και η σύγκριση αυτών των δύο νούμερων δείχνει πως τα ελληνικά νοικοκυριά περιέκοψαν την περίοδο της οικονομικής κρίσης και δη στη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων περισσότερα από 4 δισ. ευρώ. Σε αυτή τη σεζόν, οι καταναλωτές θα μειώσουν τις δαπάνες τους κατά περίπου 270 με 370 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή.

Πάντως οι έμποροι και ιδίως οι οργανωμένες αλυσίδες κάνουν δελεαστικές εκπτώσεις, τις οποίες έχουν ξεκινήσει, υπό τη μορφή προσφορών, από τη διάρκεια των περασμένων Χριστουγέννων. Μεγάλα ποσοστά μειώσεων που ξεπερνούν το 50%, πολλές δόσεις αποπληρωμής και δωρεάν αγορές μαζί με την προμήθεια συγκεκριμένων ειδών, είναι ορισμένες από τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν.

Την ίδια στιγμή, έντονος είναι και ο «πόλεμος» των εκπτώσεων και των προσφορών στα σούπερ μάρκετ. Το 2014 τα νοικοκυριά εξοικονόμησαν 680 εκατ. ευρώ από τις μεγάλες αλυσίδες, λόγω των προωθητικών ενεργειών που έκαναν τόσο οι ίδιες όσο και οι προμηθευτές.

Τα παραπάνω προκύπτουν από μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε ό,τι αφορά την επίδραση των εκπτώσεων, των προσφορών και των κουπονιών στις τελικές τιμές των προϊόντων. Οι τεχνοκράτες του Ινστιτούτου εκτιμούν ότι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών που έκαναν πέρυσι οι επιχειρήσεις ανέρχεται στα 680 εκατ. ευρώ. Αν αυτό μεταφραστεί σε όφελος ανά νοικοκυριό, τότε το ποσό που κέρδισε κάθε οικογένεια εκτιμάται σε 160 ευρώ ετησίως.

Μάλιστα υπολογίζεται ότι η μέση έκπτωση στο εννειάμηνο διάστημα Ιανουαρίου ? Σεπτεμβρίου 2014 ανήλθε σε 15,4%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό κατά την ίδια περίοδο του 2013 ήταν 12,8%.

Το ΙΕΛΚΑ μέτρησε... τις μέσες τιμές προ και μετά τις εκπτώσεις σε 23 κατηγορίες προϊόντων. Αν μία οικογένεια ψώνιζε όλα αυτά τα αγαθά, από ενδεικτικό καλάθι, θα πλήρωνε τελικά 52,41 ευρώ από 61,95 ευρώ. Έτσι, το όφελος που θα είχε θα ανερχόταν σε 9,54 ευρώ.

Τα μεγαλύτερα ποσοστά μειώσεων τιμών ανά προϊόν καταγράφονται στα απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων με 34%, στο αλεύρι 22%, στα ζυμαρικά 22%.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90