30/12/2014
Με θετικά μηνύματα κλείνει το 2014 για τον τουρισμό - Στο 61,5% η πληρότητα των ξενοδοχείων

 

Με θετικά μηνύματα κλείνει το 2014 για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς πέραν του στόχου για αύξηση των διεθνών αφίξεων, φαίνεται να αποδίδει καρπούς και η προσπάθεια για ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς την Αθήνα καθ' όλη τη διάρκεια του έτους και η μετεξέλιξη της πρωτεύουσας της χώρας σε city break.

Χαρακτηριστικό δείγμα είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της εξεδικευμένης εταιρείας ερευνών STR Global, η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας έφθασε τον Νοέμβριο στο 61,5%, παρουσιάζοντας άνοδο 15,3% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2013. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως η Αθήνα παρουσίασε το υψηλότερο ποσοστό ανόδου μεταξύ των ευρωπαϊκών πρωτευουσών που παρακολουθεί η STR Global. Μάλιστα, η Αθήνα ήταν μία από τις μόλις τρεις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες με διψήφιο ποσοστό αύξησης όσον αφορά την πληρότητα των ξενοδοχείων της με τις άλλες δύο να είναι η Λισαβόνα (+12,25 στο 65,5%) και η Βουδαπέστη (+10,5% στα 65,2%).

Το ποσοστό πληρότητας των ξενοδοχείων της Αθήνας παρουσιάζει μεν υστέρηση σε σχέση με το ποσοστό στο σύνολο της Ευρώπης που διαμορφώθηκε στο 68,2% για τον Νοέμβριο, όμως, είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με εκείνο της νότιας Ευρώπης, το οποίο ήταν στο 61,3%, από 60,3% πριν από ένα χρόνο.

Κάτι που σημαίνει ότι η Αθήνα κάλυψε τη διαφορά που είχε δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια με τις βασικές ανταγωνίστριες πόλεις της, οι οποίες, κατά κύριο λόγο, βρίσκονται στο νότιο τμήμα της Γηραιάς Ηπείρου.

Στόχοι
Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα κλείνει το 2014 με τις διεθνείς αφίξεις να φθάνουν στο επίπεδο - ρεκόρ των 21,5 εκατ., επίδοση που φέρνει τη χώρα μας στις 15 χώρες με τον υψηλότερο αριθμό τουριστών για τη φετινή χρόνια, σύμφωνα τουλάχιστον με τις εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού. Ο στόχος για το 2015 δεν είναι άλλος από την πρώτη δεκάδα, αλλά αυτό το στοίχημα μοιάζει πλέον αρκετά δύσκολο να κερδηθεί δεδομένων των τελευταίων πολιτικών εξελίξεων που έχουν ήδη αρχίσει να επηρεάζουν αρνητικά τις προκρατήσεις για την επόμενη τουριστική σεζόν. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και περιπτώσεις όπως η ένωση των τουριστικών πρακτόρων της Βρετανίας (ΑΒΤΑ) που κατατάσσει την Πελοπόννησο στη 12η θέση όσον αφορά τους διεθνείς προορισμούς που αξίζει κανείς να παρακολουθήσει.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90