14/11/2014
Σημάδια ανάκαμψης στα αποτελέσματα των εισηγμένων

 

Θετικά είναι τα πρώτα μηνύματα που έρχονται από το «μέτωπο» των οικονομικών αποτελεσμάτων για το εννεάμηνο του 2014. Παρότι οι συνθήκες στην αγορά παραμένουν δύσκολες, με την έλλειψη ρευστότητας και το ακριβό κόστος χρήματος να αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ανάκαμψη, η εικόνα από τους ισολογισμούς, που δημοσιεύθηκαν μέχρι στιγμής, είναι στις περισσότερες περιπτώσεις αισθητά βελτιωμένη σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013 τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και λειτουργικής κερδοφορίας.

Οι επιδόσεις των εισηγμένων εκτιμάται πως αποτυπώνουν τη γενικότερη αναστροφή του κλίματος στην ελληνική οικονομία και την αλλαγή της ψυχολογίας των καταναλωτών, οι οποίοι το τελευταίο διάστημα -όπως καταγράφεται σε πολλές έρευνες- δηλώνουν περισσότερο αισιόδοξοι για το μέλλον. Σημαντικό ρόλο παίζουν και τα δραστικά μέτρα περικοπών που ελήφθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, σε επίπεδο προσωπικού και μισθών με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι προϊόντος του χρόνου τα οικονομικά αποτελέσματα θα εμφανίζονται όλο και πιο ανοδικά, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχισθεί η πορεία ανάκαμψης της κατανάλωσης και κατ' επέκτασιν του ΑΕΠ της χώρας. Από τις εταιρείες που ξεχώρισαν για τις επιδόσεις τους είναι η αλυσίδα ηλεκτρονικών «Πλαίσιο», η οποία για ακόμη ένα τρίμηνο κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις και την κερδοφορία της παρά τον έντονο ανταγωνισμό από μεγάλες πολυεθνικές, καθώς και η «Γρ. Σαράντης», η οποία μετά την απόκτηση των προϊόντων της Noxzema για την Ελλάδα εξακολουθεί να αναζητά νέες ευκαιρίες εξαγορών εντός και εκτός συνόρων.

Καταλύτης ο τουρισμός
Στους κερδισμένους είναι επίσης η εταιρεία ενοικίασης οχημάτων Autohellas του ομίλου Βασιλάκη, η οποία εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την άνοδο του τουριστικού ρεύματος από το εξωτερικό την καλοκαιρινή σεζόν, η «Πέτρος Πετρόπουλος», η Grivalia Properties (πρώην Eurobank Properties) αλλά και η «Παπουτσάνης», η οποία κάνει εντυπωσιακό «come back» χάρη στην έντονη εξωστρέφειά της. Στον αντίποδα, πτωτικά κινήθηκαν τα αποτελέσματα του ΟΤΕ, που όμως περιόρισε εντυπωσιακά τις υποχρεώσεις του (κατά περίπου 600 εκατ. ευρώ), ενώ σε αρνητικούς πρωταγωνιστές εξελίχθηκαν για ακόμη μια φορά η Frigoglass, η οποία εμφάνισε ζημίες-μαμούθ ύψους 50 εκατ. ευρώ, και η Coca-Cola 3E, η οποία έχασε έδαφος λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στις αναπτυγμένες αγορές και έπληξαν την κατανάλωση αναψυκτικών.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90