13/10/2014
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κερδίζει τη μάχη με τα φορτηγά

 

Μεγαλύτερο μερίδιο εμπορευματικών μεταφορών διεκδικεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μέχρι στιγμής υλοποιεί σημαντικές συμφωνίες με ελληνικές και διεθνείς εταιρείες που αντιστοιχούν στο έργο πάνω από 15.000 φορτηγών ετησίως.

Μόνο η συμφωνία με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, για τη μεταφορά της παραγωγής τεύτλων από την Ορεστιάδα και τη Λάρισα στο Πλατύ Ημαθίας, όπου θα διατηρηθεί το μοναδικό εργοστάσιο της εταιρείας, αν και θα διαρκέσει μόνο το διάστημα Σεπτεμβρίου - Νοεμβρίου έχει αντικαταστήσει τις διαδρομές περίπου 10.000 φορτηγών στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα κάθε μέρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στέλνει τρία τρένα από την Ορεστιάδα στο Πλατύ και τέσσερα τρένα από τη Λάρισα στο Πλατύ. Από τη συμφωνία αυτή η ετήσια εξοικονόμηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης είναι περίπου 2 εκατ. ευρώ, καθώς για το σύνολο της μεταφοράς το κόστος με φορτηγά ανερχόταν σε 5 εκατ. ευρω, ενώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ το κόστος δεν ξεπέρασε τα 3 εκατ. ευρώ.

Σημαντική συμφωνία έχει γίνει και με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία με τη νέα υπηρεσία «εμπορόδεμα» για την αγορά, συσκευασία και αποστολή προϊόντων με αντικαταβολή από μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα μετά από αίτημα του πελάτη. Η συμφωνία που υλοποιείται από τις 9 Δεκεμβρίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώνει θεαματικά τις δαπάνες των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Κοντέινερ των ΕΛΤΑ
Στο πλαίσιο αυτό, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία καθημερινά αποστέλλουν τέσσερα κοντέινερ, εξοικονομώντας πάνω από 2.300 ευρώ για καθένα από αυτά. Ειδικότερα το κόστος των ΕΛΤΑ για τη δρομολόγηση ενός φορτηγού από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη ανέρχεται σε περίπου 3.000 ευρώ, όταν το τελικό κόστος για την αποστολή ενός κοντέινερ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ξεπερνά τα 630 ευρώ. Έτσι καθημερινά τα Ελληνικά Ταχυδρομεία εξοικονομούν τουλάχιστον 9.000 ευρώ από την αποστολή των τεσσάρων κοντέινερ. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο κλάδος της διακίνησης δεμάτων, προς τον οποίο στοχεύουν οι κινήσεις της διοίκησης των ΕΛΤΑ, είναι ο μοναδικός που τα τελευταία χρόνια καταγράφει σημαντική αύξηση στη χώρα μας ως συνέπεια της πολύ μεγάλης αύξησης των πωλήσεων από απόσταση.

Παράλληλα και η οι συμφωνίες με Cosco, ΖΤΕ, Sony και HP έχουν δώσει «ανάσα» στο οδικό δίκτυο καθώς ξεπερνούν τα 5.000 τρένα ετησίως,

Μερίδιο 10%
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γνωρίζοντας τις διεθνείς πρακτικές που θέλουν τα εμπορευματικά δρομολόγια να φέρνουν κέρδη στις σιδηροδρομικές εταιρείες, σε αντίθεση με τα επιβατικά, προσανατολίζεται στην προσπάθεια να αντλήσει ποσοστό μεγαλύτερο από το 10% του μεριδίου αγοράς του οδικού μεταφορικού έργου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, έναντι 3% που διατηρούσε μέχρι πέρσι. Στον συγκεκριμένο μάλιστα άξονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διακινεί φορτίο ανάλογο των 60 φορτηγών ημερησίως, από τα συνολικά 600 που υπολογίζεται ότι ταξιδεύουν καθημερινά από και προς τη Θεσσαλονίκη.

Το πλεονέκτημα της σιδηροδρομικής διακίνησης των προϊόντων έγκειται στο ότι παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς του εμπορεύματος στο λιμάνι του Πειραιά, μετά και την ολοκλήρωση της γραμμής που συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο (λιμάνι Πειραιά). Παράλληλα, οι βιομηχανίες έχουν πλέον τη δυνατότητα να παρακάμψουν τις οδικές συγκοινωνίες (φορτηγά) και να επιλέξουν το τρένο μέχρι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απ' όπου μπορούν να συνεχίσουν τα εμπορεύματα τη διαδρομή τους μέσω θαλάσσης για τον τελικό τους προορισμό.

Είναι ενδεικτικό ότι το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων με το τρένο διαμορφώνεται, στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, στα 260 ευρώ, ενώ η χρήση φορτηγών για την οδική μεταφορά εκτινάσσει πλέον το κόστος στα 500 ευρώ, κυρίως λόγω της ενισχυμένης τιμής καυσίμων και διοδίων.

Για το λόγο αυτό οι ενδιαφερόμενες εταιρείες αυξάνονται συνεχώς, όπως επισημαίνουν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εκτιμούν ότι όσο περνά ο καιρός θα ενισχύεται η ζήτηση για εμπορευματικά σιδηροδρομικά δρομολόγια.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90