03/10/2014
Πορεία ανάκαμψης για την κατανάλωση στην αγορά καυσίμων

 

Αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης κατά περίπου 15% με 20% εκτιμάται ότι μπορεί να δώσει η μείωση του ΕΦΚ που προωθεί η κυβέρνηση. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πως η έστω και μικρή ελάφρυνση (περίπου 0,12 ευρώ το λίτρο) που θα επέλθει στη λιανική τιμή πώλησης θα έχει θετική επίδραση στις πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης, σε μια περίοδο που όλοι αναζητούν τις φθηνότερες λύσεις για να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Αισιοδοξία όμως υπάρχει και για την πορεία της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης, μετά την αισθητή επιβράδυνση της υποχώρησής τους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η κάμψη των πωλήσεων βενζίνης περιορίστηκε τον Ιούλιο στο 4% από 15% που ήταν τον Ιανουάριο, ενώ ανάλογα σημάδια βελτίωσης εμφανίζονται και για το πετρέλαιο κίνησης. Μάλιστα, το τελευταίο αναδεικνύεται σε μεγάλο κερδισμένο, καθώς στην περίοδο της κρίσης αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις του. Άνθρωποι της αγοράς αποδίδουν την εξέλιξη αυτή στη στροφή των καταναλωτών στα αυτοκίνητα ντίζελ λόγω του ότι είναι οικονομικότερα στη χρήση τους αλλά και των δελεαστικών προσφορών που κάνουν πλέον οι εταιρείες στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι σήμερα 65 στα 100 καινούρια οχήματα που πωλούνται είναι ντιζελοκίνητα. Αισθητή είναι όμως και η βελτίωση της ψυχολογίας των ανθρώπων της αγοράς, οι οποίοι αρχίζουν να αισιοδοξούν ότι από εδώ και πέρα θα έρθουν καλύτερες ημέρες, με δεδομένη τη μεταστροφή της κατανάλωσης κατά τους τελευταίους μήνες.

Σταθεροποίηση κατανάλωσης
Μάλιστα, υπάρχουν κάποιοι που πάνε ένα βήμα παραπέρα και εκτιμούν ότι οι συνολικές πωλήσεις πετρελαιοειδών, ύστερα από πολλά χρόνια, το 2014 θα σταθεροποιηθούν και δεν θα καταγράψουν απώλειες. Σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη της κατανάλωσης παίζει η εντυπωσιακή άνοδος της τουριστικής κίνησης από το εξωτερικό κατά την καλοκαιρινή σεζόν, η οποία αντιστάθμισε τις όποιες απώλειες από το εσωτερικό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κλάδος των πετρελαιοειδών ήταν ανάμεσα σε αυτούς που δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα από τις περικοπές στα εισοδήματα των νοικοκυριών αλλά και την έκρηξη της ανεργίας. Ο Έλληνας, στη διάρκεια της κρίσης, περιόρισε δραστικά τις μετακινήσεις του με αυτοκίνητο καθώς είχε κόστος και στράφηκε στα μαζικά μέσα μεταφοράς και στις δημόσιες συγκοινωνίες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υποχωρήσει δραστικά η κατανάλωση βενζίνης (περίπου 25% με 30%) και να κλείσουν χιλιάδες πρατήρια.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90