20/05/2014
Καλύτερες οι προοπτικές τα επόμενα τρίμηνα: Με δύο «ταχύτητες» τα αποτελέσματα α' τριμήνου

 

Υποχώρηση των πωλήσεων και κάμψη της κερδοφορίας συνθέτουν σε γενικές γραμμές την εικόνα των οικονομικών αποτελεσμάτων που ανακοινώθηκαν μέχρι στιγμής για το πρώτο τρίμηνο του 2014. Η κάμψη της κατανάλωσης και η έλλειψη ρευστότητας σε συνδυασμό με την υπέρμετρη φορολόγηση συνέχισαν να ταλαιπωρούν τις εισηγμένες, οι οποίες «δίνουν μάχη» να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους προς προμηθευτές και τράπεζες και να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους. Παρ' όλα αυτά δεν λείπουν και οι θετικές «εκπλήξεις», όπου εταιρείες όχι μόνο «έβαλαν φρένο» στην επιδείνωση των μεγεθών τους αλλά κατάφεραν να επιστρέψουν στα κέρδη.

Αν και το δείγμα είναι σχετικά μικρό, παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν πως η αγορά φαίνεται να έχει «πιάσει πάτο» και εκτιμούν πως στα επόμενα τρίμηνα θα αρχίσει να αναστρέφεται η πτωτική πορεία. Η ραγδαία άνοδος της τουριστικής κίνησης, η οποία αναμένεται να τονώσει το ΑΕΠ αλλά και η σταδιακή μείωση του κόστους χρήματος, μετά και την έξοδο της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές αναμένεται να συμβάλουν καταλυτικά στην αναστροφή του κλίματος. Η αποκατάσταση της ρευστότητας θεωρείται κομβικής σημασίας στην αναθέρμανση της κατανάλωσης και στην επανέναρξη επενδύσεων που είχαν «παγώσει» λόγω της παρατεταμένης ύφεσης.

Από τις εταιρείες που εξέπληξαν θετικά την αγορά ήταν η «Πλαίσιο», η οποία παρά τον σκληρό ανταγωνισμό των πολυεθνικών μπόρεσε να διευρύνει τα μερίδιά της και να αυξήσει τις πωλήσεις της. «Έχουμε καταφέρει να προσφέρουμε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης, πολύ καλή τεχνική υποστήριξη και είμαστε πλέον, σύμφωνα με έρευνα που τρέξαμε πριν από λίγους μήνες, ο πρώτος προορισμός των καταναλωτών όσον αφορά την αγορά προϊόντων τεχνολογίας», σημείωσε πρόσφατα σε συνέντευξή του στην «Η» ο Κώστας Γεράρδος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, τονίζοντας πως επόμενος στόχος της «Πλαίσιο» είναι η ενίσχυση των μεριδίων της, χωρίς να πληγούν τα επίπεδα κερδοφορίας. Παράλληλα, η αλυσίδα ηλεκτρονικών σχεδιάζει τη λειτουργία ενός ακόμη καταστήματος και στο πλαίσιο αυτό εξετάζει διάφορες επιλογές που παρουσιάζονται τόσο στην Αττική όσο και στην επαρχία. Βελτιωμένα, παρότι δεν απέφυγαν τις ζημίες, ήταν και τα αποτελέσματα της «Τζιρακιάν» και του «Τιτάν». Ο τελευταίος «είδε» τις πωλήσεις του να υπερβαίνουν τα 250 εκατ. ευρώ και τις ζημίες του να περιορίζονται σημαντικά κυρίως λόγω της ανάκαμψης της οικοδομικής δραστηριότητας στις ΗΠΑ.

Ικανοποιητική χαρακτηρίζεται και η πορεία του ΟΤΕ, ο οποίος διατήρησε τα έσοδα στα ίδια επίπεδα παρά τον έντονο ανταγωνισμό από τους εναλλακτικούς παρόχους. «Κλειδί» για αυτή την εξέλιξη θεωρείται η ευέλικτη εμπορική πολιτική πολιτική που ακολουθεί αλλά και η επέκταση του Οργανισμού στη συνδρομητική τηλεόραση, η οποία προσελκύει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές.

Η άλλη όψη

Στον αντίποδα, υπάρχουν εισηγμένες που παρά την εξωστρέφειά τους δεν απέδωσαν αυτά που περίμεναν οι αναλυτές. Ανάμεσα σε αυτές είναι η Coca-Cola HBC, η οποία εμφάνισε κάμψη πωλήσεων και διεύρυνση των ζημιών στο πρώτο τρίμηνο του 2014. Μάλιστα, ξένοι οίκοι όπως η Citi, η HSBC, Credit Suisse και η Societe General χαρακτηρίζουν απογοητευτικά τα αποτελέσματά της, και προχωρούν σε μείωση της τιμής-στόχου για τη μετοχή της. Βέβαια, η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται καθησυχαστική, αποδίδοντας τα μειωμένα αποτελέσματα στη χρονική συγκυρία του Πάσχα, αλλά και σε κάποιες έκτακτες δαπάνες σε ορισμένες από τις βασικές αγορές της. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι παραδοσιακά το πρώτο τρίμηνο κάθε χρήσης λόγω της εποχικότητας των δραστηριοτήτων της είναι το λιγότερο αποδοτικό και προσθέτει πως στις περισσότερες αγορές διατήρησε ή και αύξησε το μερίδιό της. Κάμψη πωλήσεων αλλά και ζημίες έναντι κερδών είχε στο πρώτο τρίμηνο της φετινής χρήσης και η βιομηχανία ψυγείων επαγγελματικής χρήσης, Frigoglass.

Έμφαση στην εξωστρέφεια και στο κόστος

Το ζήτημα της μείωσης του λειτουργικού κόστους και του τραπεζικού δανεισμού εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των εισηγμένων, οι οποίες προσπαθούν να περιορίσουν όσο μπορούν τα έξοδά τους. Στο πλαίσιο αυτό, επανεξετάζουν σε καθημερινή βάση τις δαπάνες τους ενώ όπως έχουν αποδείξει και στο πρόσφατο παρελθόν δεν θα διστάσουν να προχωρήσουν σε δραστικές λύσεις, όπως η εκποίηση περιουσιακών στοιχείων, προκειμένου να δώσουν τις απαραίτητες «ανάσες» στον ισολογισμό τους. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται και στην ενδυνάμωση της παρουσίας τους στο εξωτερικό, και κυρίως στις αγορές που υπάρχουν προοπτικές για τα προϊόντα τους, με στόχο την αύξηση των εσόδων τους.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90