28/04/2014
Ύστερα από τα μέτρα μείωσης του λειτουργικού κόστους «επιχείρηση» τόνωσης των πωλήσεων με νέες επενδύσεις

 

Τα προηγούμενα πέντε χρόνια η μείωση του κόστους αποτέλεσε την απόλυτη προτεραιότητα του επιχειρηματικού κόσμου, ο οποίος σε καθημερινή βάση αναζητούσε λύσεις για να συγκρατήσει τις λειτουργικές δαπάνες και να περιορίσει τα έξοδά του.

Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται σημαντική αλλαγή στη στρατηγική αρκετών επιχειρήσεων, οι οποίες τώρα αρχίζουν να ρίχνουν το βάρος τους στην αύξηση των εσόδων. «Με την ανάκαμψη της οικονομίας να παίρνει σάρκα και οστά και τα ενθαρρυντικά μηνύματα για την άνοδο της τουριστικής κίνησης την καλοκαιρινή περίοδο να πληθαίνουν, αυτές που διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα θα επιδιώξουν να ανακτήσουν τους τζίρους που έχασαν στη διάρκεια της κρίσης», υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς.

Στη δημιουργία νέων καταστημάτων στις μεγάλες πόλεις της χώρας προχωρούν οι μεγάλες αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Ειδικότερα, τα πολυκαταστήματα attica μετά τις επενδύσεις ύψους 4 εκατ. ευρώ που υλοποίησαν πέρυσι σχεδιάζουν τη λειτουργία νέου καταστήματος στη Θεσσαλονίκη το ερχόμενο Οκτώβριο, το οποίο θα στεγάζεται σε κτίριο της οδού Τσιμισκή, όπου παλαιότερα φιλοξενούνταν το πολυκατάστημα Fokas. Η νέα επένδυση εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί πλήρως από ίδια κεφάλαια, ενώ οι εκτιμώμενες πωλήσεις για τον πρώτο χρόνο ανέρχονται σε 20 εκατ. ευρώ.

Ανάλογα σχέδια έχει και η H&M, η οποία ανακοίνωσε ότι στις αρχές του φθινοπώρου θα ανοίξει δυο νέα καταστήματα, ένα στον Βόλο και ένα στη Γλυφάδα. Παράλληλα, η σουηδική εταιρεία σκοπεύει να αναπτύξει στη χώρα μας ορισμένες ακόμη από τις πολλές αλυσίδες που διαθέτει παγκοσμίως.

Όπως δήλωσε στην «Η» η γενική διευθύντρια της H&M Ελλάδας - Βουλγαρίας, Dominique Fantaccino «στόχος είναι να φέρουμε στην Ελλάδα και άλλα brands του ομίλου, ο οποίος έχει συνολικά έξι αλυσίδες. Στην Ελλάδα, όπως και διεθνώς, ο στόχος της ανάπτυξης, δηλαδή της δημιουργίας νέων καταστημάτων σε ετήσια βάση είναι ποσοστιαία γύρω στο 10%-15%.

Θα επενδύσουμε περαιτέρω στη χώρα, προσφέροντας μόδα και ποιότητα στην καλύτερη δυνατή τιμή, κάτι που θεωρούμε ότι αποτελεί τον βέλτιστο δυνατό συνδυασμό για τον καταναλωτή», επισήμανε η ίδια. Την ανάπτυξη του δικτύου της, ύστερα από το λανσάρισμα του ηλεκτρονικού της καταστήματος (e-shop) δρομολογεί και η Inditex.

Ο ισπανικός όμιλος προγραμματίζει το άνοιγμα τουλάχιστον τεσσάρων φυσικών καταστημάτων ZARA εντός του 2014, διευρύνοντας το δίκτυό του σε πάνω από 150 σημεία.

Επέκταση στην επαρχία
«Ρότα» για την ελληνική επαρχία έχουν χαράξει και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ της χώρας, όπου σύμφωνα με κορυφαία στελέχη του χώρου η κατανάλωση υποχωρεί με μικρότερους ρυθμούς σε σχέση με την Αθήνα.

Μετά την «Μαρινόπουλος», η οποία αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς στην ελληνική επικράτεια, και η ΑΒ Βασιλόπουλος δρομολογεί την επέκτασή της στην περιοχή της Βορείου Ελλάδας και της Κρήτης. Ειδικά στην Κρήτη, η θυγατρική του βελγικού ομίλου προγραμματίζει τη λειτουργία 3-4 νέων σημείων μέσα στο 2014, τα οποία θα προστεθούν στα 6 που ήδη ελέγχει στο νησί. Παρουσία εκτός των τειχών της πρωτεύουσας αναμένεται να αποκτήσει σύντομα η «Σκλαβενίτης».

Η εταιρεία ετοιμάζεται μέχρι το τέλος του 2014 ή το αργότερο στις αρχές του 2015 να ανοίξει κατάστημα στην Κόρινθο, το οποίο θα αποτελέσει το πρώτο που ανοίγει εκτός Αθήνας.

Στρατηγικό άνοιγμα
Η οινοποιία Tsantali, σε συνεργασία με τον ιαπωνικό κολοσσό στον τομέα τροφίμων και ποτών Suntory, επιχειρεί στρατηγικό άνοιγμα στην αγορά της Ασίας λανσάροντας γνωστά κρασιά από τη Σαντορίνη. Οι συζητήσεις ανάμεσα στις δύο εταιρείες έχουν προχωρήσει και οι πρώτες παραγγελίες των οίνων Santorini Assyrtiko και Santorini Nykteri του συνεταιρισμού Santo Wines έχουν ήδη παραδοθεί στην Ιαπωνία.

Όπως λέει ο διευθυντής εξαγωγών της Tsantali, Περικλής Δράκος, το ενδιαφέρον της Suntory «αποδεικνύει με τον πιο απτό τρόπο ότι η ελληνική οινοποιία μπορεί να κερδίσει τη θέση που της αναλογεί στον παγκόσμιο οινικό χάρτη, όταν υπάρχει στρατηγική και επιχειρηματικό σχέδιο. Η συμφωνία της οινοποιίας μας με τη Santo Wines είχε εξαρχής αυτό τον σκοπό, την ουσιαστική κεφαλαιοποίηση του ισχυρού και διεθνώς αναγνωρίσιμου brand 'Santorini'».

Την επέκταση των εργασιών τους εκτός συνόρων προωθεί και η εταιρεία Mediterra, η οποία προτίθεται να λειτουργήσει νέα mastihashop στη Σαουδική Αραβία και την Τουρκία. Επιπλέον, στοχεύει στην αύξηση των εξαγωγών μαστίχας καθώς, όπως λένε στελέχη της εταιρείας, η ζήτηση για μαστίχα και προϊόντα μαστίχας στο εξωτερικό παραμένει υψηλή, παρά τα προβλήματα που δημιούργησε η κρίση.

Τέλος, μετά και τη συμφωνία με τον όμιλο Libra, η ελληνική βιομηχανία στρωμάτων και προϊόντων ύπνου Coco-mat επιδιώκει να «χτίσει» μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια ένα διεθνές δίκτυο, το οποίο θα αποτελείται από 200 σημεία και θα έχει ισχυρή παρουσία σε Γερμανία και ΗΠΑ.

ΑΚΤΩΡ - VTB Capital
ΥΠΕΓΡΑΦΗ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΡΩΣΙΑ

Στην έδρα του κυβερνείου της Αγίας Πετρούπολης υπογράφτηκε το μνημόνιο συνεργασίας για την υλοποίηση της συμφωνίας αποκομιδής των απορριμμάτων, μεταξύ του ρωσικού τραπεζικού κολοσσού, «VTB Capital» και του ελληνικού Ομίλου ΑΚΤΩΡ. Η εξέλιξη αυτή έρχεται ως συνέχεια της επιτυχούς, για τον ελληνικό όμιλο έκβασης του κρατικού διαγωνισμού που έγινε τον Μάρτιο του 2010.

Η «ΑΚΤΩΡ» κέρδισε προτείνοντας την πιο ολοκληρωμένη -οικονομικά, τεχνολογικά, οικολογικά- λύση για ένα πρόβλημα που αποτελεί σοβαρό «πονοκέφαλο», για τις αρχές της ρωσικής μεγαλούπολης. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του αντικυβερνήτη της πόλης, Βλαντίμιρ Λάβλεντσεφ, το έργο θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια και θα έχει τη δυνατότητα επεξεργασίας των σκουπιδιών σε βάθος έως 80% και όχι λιγότερο από 350 χιλ. τόνους τον χρόνο. Η ποσότητα αυτή αποτελεί το ένα τρίτο του όγκου σκουπιδιών της πόλης. Το έργο θα λειτουργήσει ως πιλοτικό και από την επιτυχία του θα καθοριστεί κατά πόσο η συνεργασία θα διευρυνθεί στη συνέχεια.

«Πριν από τέσσερα χρόνια πήραμε μέρος στον διαγωνισμό, ανάμεσα σε εταιρείες, ηχηρά ονόματα στον χώρο της αποκομιδής. Τότε λίγοι πίστευαν ότι μπορούμε να πετύχουμε. Ηταν ένα στοίχημα... Το κερδίσαμε και τώρα πρέπει να αποδείξουμε ότι το αξίζουμε», τονίζει ο διευθυντής του ρωσικού τμήματος του Ομίλου ΑΚΤΩΡ, πρωτεργάτης της προσπάθειας, Σίμος Παναγιωτίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, για την «ΑΚΤΩΡ» είναι μια καινούργια εμπειρία στον χώρο της Ρωσίας, μια κρατικο-ιδιωτική συνεργασία που στηρίζεται πάνω στις γερές οικονομικά πλάτες της παγκόσμια γνωστής ρωσικής τράπεζας εξωτερικού εμπορίου ( VTB). Το αρχικό κεφάλαιο που θα δαπανηθεί για την υλοποίηση του έργου ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ, στην ολοκλήρωσή του θα πλησιάσει τα 500 εκατ. Η επιτυχία αυτού θα φέρει νέες συμφωνίες συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ εκτιμούν τα στελέχη της «ΑΚΤΩΡ».

 

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90