15/04/2014
Ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ

«Ο κύβος ερρίφθη» τουλάχιστον για το ΤΑΙΠΕΔ όσον αφορά στην αξιοποίηση του λιμένα Θεσσαλονίκης, καθώς χθες δημοσίευσε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση πλειοψηφικού μετοχικού ποσοστού της ΟΛΘ Α.Ε. Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα μπορούν να συμμετάσχουν στην πρώτη φάση της σχετικής διαδικασίας μέχρι τις 5 Ιουνίου, ενώ στη συνέχεια οι προεπιλεγείσες εταιρείες-κοινοπραξίες θα περάσουν στη δεύτερη φάση, όπου και θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.

Οπως επισημαίνει το ΤΑΙΠΕΔ στην πρόσκληση, στο πλαίσιο της διαδικασίας η σύμβαση της πώλησης θα αποτελέσει αντικείμενο αναδιαπραγμάτευσης ή και σύνταξης εκ νέου, με σκοπό:

  • Να εισαχθούν περισσότερο λεπτομερείς παράμετροι και προδιαγραφές σχετικά με τις τρέχουσες υποχρεώσεις της ΟΛΘ Α.Ε. να παρέχει, φιλοξενεί ή να υποστηρίζει μια πλήρη σειρά από λιμενικές υπηρεσίες και δραστηριότητες εντός του λιμένος Θεσσαλονίκης.
  • Να διατηρηθεί η θέση και ο ρόλος του λιμένος Θεσσαλονίκης στη Βόρεια Ελλάδα και να επιδιωχθεί η ενδεχόμενη εξέλιξή του σε διαμετακομιστικό κόμβο των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης.
  • Να προσδιοριστεί λεπτομερώς η κατάλληλη διαδικασία για τον καθορισμό και την έγκριση από το ελληνικό δημόσιο των τιμολογίων που σχετίζονται με τις δραστηριότητες ακτοπλοΐας.
  • Να προκύψουν κατάλληλα κίνητρα και μηχανισμοί αναπροσδιορισμού, που να καθορίζουν τα επίπεδα των χρηματικών ανταλλαγμάτων παραχώρησης καταβλητέα από την ΟΛΘ Α.Ε. στο Δημόσιο.
  • Να συμφωνηθούν συγκεκριμένες επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
  • Να αποτυπωθεί η στενά συμβιωτική σχέση του λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Δήμο και την πόλη της Θεσσαλονίκης και να αναβαθμιστεί η λειτουργική τους διασύνδεση, αφού ληφθούν υπόψη οι επικρατούσες συνθήκες, οι απόψεις των τοπικών φορέων και της τοπικής κοινωνίας.

Πριν από λίγες ημέρες, το ΤΑΙΠΕΔ είχε ανακοινώσει πως απαιτείται περαιτέρω ενημέρωση των αρμόδιων φορέων και των πολιτικών κομμάτων πριν «τροχοδρομήσει» η διαδικασία για την πώληση της ΟΛΘ Α.Ε., αλλά ήδη από χθες μπήκε το πρώτο ορόσημο για τις 5 Ιουνίου.

Για τον λιμένα Θεσσαλονίκης έχουν εκδηλώσει δημόσια το ενδιαφέρον τους οι Pωσικοί Σιδηρόδρομοι (που τον θέλουν, όμως, ως πακέτο με την TPAINOΣE), ενώ δυνητικοί υποψήφιοι είναι η κινεζική Hutchison και άλλες εταιρείες από την Aπω Aνατολή.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90