10/10/2016
Κομισιόν: Το ΕΣΠΑ 2007-2013 «έφερε» 21.000 νέες θέσεις εργασίας σε ΜμΕ στην Ελλάδα

 

Η δημιουργία 21.000 νέων θέσεων εργασίας σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η σύσταση 2.611 νέων επιχειρήσεων και η κατασκευή 144 χιλιομέτρων νέου οδικού δικτύου είναι μεταξύ άλλων, τα κύρια αποτελέσματα των επενδύσεων του ΕΣΠΑ στην Ελλάδα την περίοδο 2007-2013, σύμφωνα με την έκθεση αξιολόγησης που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σε γενικές γραμμές, η Επιτροπή εκτιμά ότι, σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης, η υλοποίηση των επενδυτικών έργων της ΕΕ την περίοδο 2007-2013, ήταν «επωφελής» για τις οικονομίες όλων των κρατών-μελών.

Συγκεκριμένα, στην έκθεση επισημαίνεται ότι χάρη στις επενδύσεις της ΕΕ την περίοδο 2007-2013, δημιουργήθηκαν ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας (ένα τρίτο της συνολικής καθαρής δημιουργίας θέσεων εργασίας σε ολόκληρη την ΕΕ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου) και πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις σε σχεδόν 400 000 ΜΜΕ και νεοσύστατες επιχειρήσεις.

Όσον αφορά την Ελλάδα, η έκθεση επισημαίνει ότι ως το τέλος του 2014, οι επενδύσεις από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013 συνέβαλαν στη δημιουργία 21 000 νέων θέσεων εργασίας σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ).

Ειδικότερα, η έκθεση αναφέρει ότι στην Ελλάδα διατέθηκαν περίπου 2,9 δισ. ευρώ για τη στήριξη των επιχειρήσεων και την καινοτομία ( περίπου το 19% της συνολικής κατανομής της χρηματοδότησης για την Ελλάδα), ενώ το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης (το 45%) διατέθηκε στην Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη και την καινοτομία.

Συνολικά, μέχρι το τέλος του 2014, το ΕΣΠΑ χρηματοδότησε στην Ελλάδα 561 έργα Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, μαζί με 30 έργα καινοτομίας, βοηθώντας να ξεκινήσουν 2.611 νέες επιχειρήσεις και 25.347 συγχρηματοδοτούμενα επενδυτικά έργα σε Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις.

Όσον αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, η έκθεση επισημαίνει σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ότι κατά την περίοδο 2007-2013, το μερίδιο της χρηματοδότησης που διατέθηκε ήταν σχετικά μικρό (8% της συνολικής διαθέσιμης χρηματοδότησης) και ότι, όπως και σε άλλα κράτη μέλη, είχε στόχο την άμβλυνση της επίδρασης της πιστωτικής κρίσης και της ύφεσης.

Εξάλλου, περίπου 6,2 δισεκατομμύρια ευρώ επενδύθηκαν μέσω του ΕΣΠΑ στον τομέα των μεταφορών (39% των συνολικών κονδυλίων του ΕΣΠΑ και μεταξύ των υψηλότερων ποσοστών στην ΕΕ). Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτού (74%) χρηματοδότησε οδικά έργα, το υψηλότερο σε σχέση με τα άλλα κράτη-μέλη. Η χρηματοδότηση των έργων αυτών συνέβαλε στην κατασκευή 144 χιλιομέτρων νέου οδικού δικτύου και 11 χιλιομέτρων νέων σιδηροδρομικών γραμμών. Επίσης, το ΕΣΠΑ συγχρηματοδότησε την αναβάθμιση 2.646 χιλιομέτρων παλαιού οδικού δικτύου και 60 χιλιομέτρων σιδηροδρομικών γραμμών.

Επιπλέον, περίπου 772.000 επιπλέον άτομα, ή περίπου 7% του συνολικού ελληνικού πληθυσμού, συνδέθηκαν με το ευρυζωνικό δίκτυο, ως αποτέλεσμα της υλοποίησης των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.

Συνολικά εκτιμάται ότι οι επενδύσεις του ΕΣΠΑ στην Ελλάδα την περίοδο 2007-2015 αύξησαν το ΑΕΠ της χώρας κατά 2% και εκτιμάται ότι ως το 2023 η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ θα αυξήσει το ΑΕΠ κατά 3%.

Μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών παραδειγμάτων σε άλλα κράτη μέλη, η πολιτική Συνοχής της ΕΕ συνέβαλε στη δημιουργία 100 000 θέσεων εργασίας στη Γερμανία, στη στήριξη 10 21.000 νεοσύστατων επιχειρήσεων στη Σουηδία, στη στήριξη περίπου 3 900 ερευνητικών σχεδίων στην Ουγγαρία, στην αναβάθμιση πάνω από 630 χιλιομέτρων οδικού άξονα, κυρίως του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών στη Λετονία.

 

Πηγή: enikonomia.gr


B4-B5_728X90