13/03/2014
Σε κοινοπραξία οι ελληνικές εταιρείες για έργα του ΤΑΡ

 

Μόνον σε σύμπραξη με ξένες, εξειδικευμένες εταιρείες θα μπορέσουν οι ελληνικές κατασκευαστικές να αναλάβουν το έργο της υλοποίησης του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ, ο οποίος «προχωρεί μετ' εμποδίων», λόγω αντιδράσεων ιδίως στην περιοχή Τενάγη, Καβάλας. Σε συνάντηση που είχαν χθες με δημοσιογράφους υψηλόβαθμα στελέχη του ΤΑΡ, δήλωσαν ότι καμία ελληνική εταιρεία δεν φαίνεται να πληροί τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί για την ανάληψη του έργου και συγκεκριμένα την εμπειρία στην κατασκευή αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου μήκους 1.000 χλμ. και διαμέτρου 48 ιντσών και ότι θα πρέπει να συνεργαστούν με ξένους.

Ο αγωγός, μήκους 550 χλμ. και προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ για το ελληνικό τμήμα, θα μεταφέρει αέριο από τα ελληνο-τουρκικά σύνορα ως την Ιταλία, μέσω Αλβανίας. Οι διαδικασίες προεπιλογής του αναδόχου και για τον προμηθευτή των σωλήνων έχει ξεκινήσει και στόχος είναι, όπως δήλωσε ο διευθυντής του TAP Ελλάδος, Ρίκαρντ Σκούφιας, η επιλογή να ολοκληρωθεί ως το τέλος του χρόνου.

Η «Σωληνουργεία Κορίνθου», που συνεργάζεται σε άλλα έργα με τη νορβηγική Statoil, εκ των βασικών μετόχων του ΤΑΡ, συμμετέχει στη διαδικασία της προεπιλογής.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία του ΤΑΡ έχει επαναχαράξει τη διαδρομή του αγωγού σε σαράντα περιοχές, μετά από αιτήματα τοπικών φορέων και εξετάζει άλλες εξήντα περιπτώσεις, με αποτέλεσμα το μήκος να έχει αυξηθεί κατά 10 χλμ. και το κόστος κατά 15-20 εκατ. ευρώ. Οσο για τις αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες και του καλλιεργητές γης εξετάζεται ένα σύστημα που βασικά προβλέπει αμοιβή σε τιμές αγοράς για το εισόδημα που θα χαθεί λόγω του έργου και απαλλοτριώσεις μόνον σε εξαιρετικές περιπτώσεις.

 

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90