27/06/2016
Επέκταση στην Ελλάδα εξετάζουν οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες

 

Το ενδιαφέρον των μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων από το εξωτερικό αρχίζει σταδιακά να προσελκύει η Ελλάδα, καθώς η σημαντική ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας σε συνδυασμό με την άνοδο που παρατηρείται στην Αθήνα σε επίπεδο αφίξεων, εκτιμάται ότι έχει δημιουργήσει σημαντικές ευκαιρίες.

Επιπλέον, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας σημαντικός αριθμός ξενοδοχείων σε ολόκληρη την Ελλάδα όσον αφορά στην κάλυψη των δανειακών υποχρεώσεών τους, αναμένεται να οδηγήσει τους επόμενους μήνες τις τράπεζες στο να αναζητήσουν τρόπους να πουλήσουν αυτά τα ξενοδοχεία σε ενδιαφερόμενους επενδυτές. Εξέλιξη που επίσης δημιουργεί ευκαιρίες για όσους θέλουν να επενδύσουν στη δημιουργία ξενοδοχείων στην Ελλάδα.

Μία άλλη ενδιαφέρουσα παράμετρος είναι πως σε σχέση με άλλες ανταγωνίστριες -από τουριστικής πλευράς- χώρες, ο αριθμός των διεθνών αλυσίδων που δηλώνουν παρών στην Ελλάδα είναι σχετικά μικρό και επιπλέον οι αλυσίδες αυτές έχουν σχετικά μικρή αριθμητικά παρουσία. Κάτι που αναμένεται να αλλάξει σταδιακά μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια.

Wyndham

Δεν είναι τυχαίο ότι τη συγκεκριμένη περίοδο επέλεξε για να επεκταθεί στην Ελλάδα η Wyndham Hotel Group, η μεγαλύτερη, ως προς τον αριθμό των ξενοδοχείων της, εταιρεία ξενοδοχείων στον κόσμο. Η Wyndham, η οποία μέσω των 16 brands που χρησιμοποιεί έχει περισσότερα από 8.000 ξενοδοχεία σε 73 χώρες, ανακοίνωσε προχθές ότι ανοίγει, μέσα στο α' τρίμηνο του 2017, το πρώτο της ξενοδοχείο στην Ελλάδα, το Wyndham Grand Athens, στο κέντρο της Αθήνας.

Το Wyndham Grand Athens βρίσκεται στην Πλατεία Καραϊσκάκη (Μεγάλου Αλεξάνδρου 2), όπου η Zeus International, υπεύθυνη για τη λειτουργία εννέα ξενοδοχείων στην ανατολική Ευρώπη, έχει ήδη ξεκινήσει τη μεταμόρφωση του κτιρίου, ιδιοκτησίας Βιοχάλκο, που στέγαζε μέχρι τις αρχές του 2012 το Athens Imperial.

Όταν ολοκληρωθεί η ανακαίνιση, το Wyndham Grand Athens θα έχει 273 δωμάτια καθώς και συνεδριακούς χώρους 2.500 τ.μ. Η επένδυση για την ανακαίνιση του ξενοδοχείου, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της σχετικής παρουσίασης, ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ.

Ο αμερικανικός όμιλος είχε μεν παρουσία στην Ελλάδα μέσω brands όπως η Novocel και η RCI αλλά το Wyndham Grand αποτελεί τη «ναυαρχίδα» του και το γεγονός ότι αυτό επελέγη για το πρώτο ξενοδοχείο της στην Αθήνα, δείχνει ότι τα σχέδια είναι αρκετά πιο φιλόδοξα. Κάτι που παραδέχθηκε και ο Νταν Ραφ, πρόεδρος και γενικός διευθυντής της Wyndham για την περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής, των χωρών του Ινδικού Ωκεανού και της Αφρικής. «Δεν έχουμε έρθει για να κάνουμε ένα μόνο ξενοδοχείο» τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «η Ελλάδα αποτελεί μία ευκαιρία για εμάς».

Τα πλάνα της Wyndham περιλαμβάνουν πρακτικά ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, με τον αμερικανικό όμιλο να επιδιώκει να αξιοποιήσει τα διάφορα brands που έχει στο χαρτοφυλάκιό του, αναζητώντας τους κατάλληλους συνεργάτες. Από τα brands που έχει αυτά η Wyndham αυτό της Ramada και το TRYP by Wyndham, το οποίο, μάλιστα, δημιουργήθηκε εξ αρχής έχοντας υπόψιν τις συνθήκες στις αγορές της Μεσογείου, είναι από εκείνα που εκτιμάται ότι θα επιλεγούν αρχικά.

Αθήνα

Η έλευση της Wyndham αποτελεί μία ενδιαφέρουσα για την ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας καθώς αν η προσπάθεια στεφθεί με επιτυχία είναι σχεδόν βέβαιο ότι και άλλα μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας αγοράς θα σπεύσουν να ακολουθήσουν. Αν και σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, ήδη υπάρχει ενδιαφέρον.

Το θέμα που υπάρχει είναι να βρεθούν τα κατάλληλα ξενοδοχεία ή ακίνητα που να καλύπτουν τις απαιτήσεις των αλυσίδων, όπως και οι ανάλογοι συνεργάτες. Η Αθήνα θεωρείται η περιοχή από την οποία είναι πιο εύκολο να ξεκινήσει την είσοδό της στην ελληνική αγορά κάποια αλυσίδα. Ένας λόγος είναι η ενίσχυση των τουριστικών αφίξεων καθώς το 2015 έκλεισε με άνοδο 22,6% στις αφίξεις στην Αθήνα και το πρώτο πεντάμηνο του 2016 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 4,9%.

Βέβαια, θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι ξενοδόχοι της Αθήνας επισημαίνουν ότι η άνοδος στις αφίξεις δεν έχει μεταφρασθεί και σε αντίστοιχη αύξηση στις πληρότητες των ξενοδοχείων, λόγω, πιθανότατα, της ανόδου των πλατφορμών του sharing economy.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, η Αθήνα αρχίζει να γίνεται όλο και πιο δημοφιλής με την τουριστική περίοδο να επιμηκύνεται και αν γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις, τότε το ενδιαφέρον αναμένεται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για δύο από τα πιο γνωστά ξενοδοχεία της Αθήνας που είναι προς πώληση: το Hilton και το Athens Ledra. Υπενθυμίζεται ότι η δημοπρασία για το Athens Ledra είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Ιουλίου και μπορεί να μη δούμε να συμμετέχει απευθείας κάποια μεγάλη αλυσίδα, αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι ενδιαφερόμενοι έχουν ήδη κάνει τις σχετικές επαφές.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90