13/06/2016
Εγκρίθηκε η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ - Συνεχίζονται οι απεργίες στα λιμάνια

 

Σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση επιβατών κρουαζιερόπλοιων, αλλά και στις διακινήσεις εμπορευματοκιβωτίων, έχουν δημιουργηθεί στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, από τη συνεχιζόμενη απεργία των εργαζομένων για περισσότερες από 15 ημέρες, που ζητούν την εξασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων.

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι εμφανίζονται ανυποχώρητοι και τονίζουν ότι δεν πρόκειται να κάνουν πίσω, εάν δεν λυθεί το θέμα της εργασιακής συνέχειας.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θ. Δρίστας, σε επιστολή του αλλά και σε συνάντηση που είχε μαζί με τους εργαζόμενους, περιέγραψε τα αναγκαία βήματα με τα οποία εξασφαλίζονται οι σχέσεις εργασίας, ενώ μιλώντας, χθες, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφερε ότι «η κυβερνητική στάση για το θέμα πρέπει να εκτιμηθεί και να είναι αυτό μία καλή βάση».

Σημειώνεται, ότι η Γενική Συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ, στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενέκρινε σήμερα τη νέα σύμβαση παραχώρησης που θα οδηγηθεί προς ψήφιση στη Βουλή, προκειμένου να αναλάβει σε λίγο καιρό- αφού καταβληθεί και το ανάλογο τίμημα- τη διαχείριση του λιμανιού η Cosco.

Κατά τη διάρκεια της σημερινής ΓΣ των μετόχων, αντιπροσωπεία των εκπροσώπων των εργαζομένων ζήτησε να τους δοθεί ο λόγος, πράγμα το οποίο έγινε.

Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Γιώργος Γεωργακόπουλος, τόνισε: «Ένα τέτοιο ξεπούλημα μόνο σε μία τέτοια αίθουσα σιδηρόφραχτη θα μπορούσε να γίνει μακριά από τον λαό και τους εργαζόμενους. Θεωρούμε, για τους λόγους που είχαμε εκθέσει και στο εξώδικο, ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης είναι παράνομη, καθώς δεν έχει εγκριθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού και ψευδώς αναγράφεται μέσα στο κείμενο, όπως επίσης και ότι δεν υπάρχει γι' αυτήν έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού».

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, ο κ. Γεωργακόπουλος υπογράμμισε ότι δεν έχει επιλυθεί το θέμα των εργαζομένων, οι οποίοι δεν πρόκειται να κάνουν πίσω. «Δεν θα αναστείλουμε καμία απεργιακή κινητοποίηση. Θα μείνουμε μέσα στο λιμάνι, αν δεν λυθεί το θέμα της εργασιακής συνέχειας με ασφαλείς και σταθερές θέσεις εργασίας, όπως δυστυχώς στα λόγια παραδέχεται η κυβέρνηση αλλά στην πράξη δεν κάνει τίποτα», είπε χαρακτηριστικά.

Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, χθες, απέστειλε επιστολή προς τις ενώσεις των εργαζομένων των δύο λιμανιών με τους οποίους συναντήθηκε, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση έχει κάνει, ήδη, σημαντικά βήματα προόδου στην κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων.

Σύμφωνα με την επιστολή, την οποία έχει στη διάθεσή του το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γγ του υπουργείου Εργασίας, Ανδρέας Νεφελούδης, απαντά προς τον υπουργό Ναυτιλίας, ότι σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ο Γενικός Κανονισμός Εργασίας στον ΟΛΠ διατηρείται σε ισχύ, ενώ σε περίπτωση τροποποίησής του τυγχάνουν εφαρμογής οι σχετικές διατάξεις του Ν. 2688/99.

Σε κλίμα έντασης διεξήχθη η γενική συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), στην Αποθήκη Δ' του Λιμανιού, καθώς εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν για την ιδιωτικοποίηση.

Ολοκληρώθηκε η γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΘ

Ολοκληρώθηκε η ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΘ για τα αποτελέσματα χρήσης του 2015, κατά τη διάρκεια της οποίας υπήρξαν διαστήματα έντασης, λόγω διαμαρτυριών των εργαζομένων που αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις, έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας έξω από την αποθήκη Δ', όπου διεξαγόταν η γενική συνέλευση των μετόχων, διεκδικώντας να περάσουν στην αίθουσα και να την παρακολουθήσουν. Τελικά μπήκαν στην αίθουσα όπου ανάρτησαν πανό κατά της ιδιωτικοποίησης, ενώ τοποθέτησαν στον χώρο μεταξύ της έδρας της διοίκησης και των καθισμάτων των μετόχων ένα ομοίωμα «Δούρειου Ίππου», μικρού μεγέθους πάνω σε ρόδες, με την επιγραφή «ΤΑΙΠΕΔ».

 

Πηγή: express.gr


B4-B5_728X90