10/03/2014
«Αφύπνιση» της επιχειρηματικότητας φέρνει η έξοδος από την κρίση

 

Παρά τις σημαντικές δυσκολίες που αδιαμφισβήτητα εξακολουθούν να υπάρχουν, με κυριότερη την έλλειψη ρευστότητας, η χρονική συγκυρία θεωρείται ιδανική για όσους θέλουν να ενδυναμώσουν την παρουσία τους, ώστε να είναι σε καλύτερη θέση όταν αρχίσει η επιστροφή της οικονομίας στην ανάπτυξη. Όσο πλησιάζει η ανάκαμψη και υλοποιούνται οι μεταρρυθμίσεις τόσο θα πολλαπλασιάζονται οι εταιρείες που θα ανακοινώνουν σχέδια επέκτασης και νέες επενδύσεις

Τους τελευταίους μήνες παρατηρείται μεταστροφή στον επιχειρηματικό κόσμο. Η επιφυλακτικότητα, η ανησυχία και η απαισιοδοξία για την επόμενη ημέρα δίνουν τη θέση τους, στην αίσθηση ότι τα πράγματα θα καλυτερεύσουν και θα υπάρξει διάθεση για υλοποίηση νέων επενδύσεων.

Η αλλαγή αυτή συνδέεται άμεσα, με την αναστροφή της πτωτικής πορείας της ελληνικής οικονομίας και την αισθητή βελτίωση που παρουσιάζουν τα δημοσιονομικά στοιχεία. Όλοι, συμπεριλαμβανομένου και του συνήθους φειδωλού σε θετικά σχόλια, Ευρωπαίου επιτρόπου για την Δημοσιονομική Πολιτική, Όλι Ρεν, αναγνωρίζουν την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην Ελλάδα. Το κλίμα αισιοδοξίας έρχονται να τονώσουν τα καλά νέα από το πρωτογενές πλεόνασμα για το 2013, το οποίο αναμένεται να είναι μεγαλύτερο του αναμενόμενου, η αναθέρμανση της κατανάλωσης -όπως φάνηκε και από τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ- αλλά και τα μηνύματα για την πορεία της φετινής τουριστικής κίνησης, τα οποία είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά.

Κάποιοι μάλιστα, μιλούν ήδη για χρονιά-ρεκόρ στις αφίξεις, ενώ είναι ενδεικτικό ότι ακόμη και οι Γερμανοί τουρίστες, οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια απέφυγαν να έρθουν στη χώρα μας, σπεύδουν μαζικά στα τουριστικά γραφεία για να κάνουν την κράτησή τους, με προορισμό κάποιο ελληνικό νησί. Υπό αυτές τις συνθήκες, ολοένα και περισσότερες εταιρείες αποφασίζουν να αναλάβουν δράση και να κινηθούν πιο επιθετικά, προκειμένου να βγουν ισχυρότεροι από την κρίση και να εκμεταλλευτούν από καλύτερη θέση την επιστροφή στην ανάπτυξη.

Αν και η ανάπτυξή τους γίνεται με πολύ πιο προσεκτικά βήματα, απ' ό,τι τα προηγούμενα χρόνια λόγω των κινδύνων που ελλοχεύουν ελέω κρίσης, η επανεκκίνηση επενδυτικών σχεδίων και η εξωστρέφεια δεν παύουν να αποτελούν ένα θετικό σημάδι στην προσπάθεια για ανάκαμψη, ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα στασιμότητας και έντονης αβεβαιότητας για το μέλλον. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν πως όσο πλησιάζει η ανάκαμψη και υλοποιούνται οι μεταρρυθμίσεις για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, τόσο θα πολλαπλασιάζονται οι εταιρείες που θα ανακοινώνουν σχέδια επέκτασης και νέες επενδύσεις.

Παραγωγή
Ανάμεσα στις εταιρείες που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες στην παρούσα φάση είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Η θυγατρική του ομίλου Heineken έχοντας χάσει σημαντικό μερίδιο από τους μικρότερους παίκτες προχωρεί στη δημιουργία μικροζυθοποιείου, προκειμένου να εκμεταλλευτεί τη στροφή των καταναλωτών σε νέες γεύσεις. Το μικροζυθοποιείο, το οποίο θα γίνει στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Αθήνα υπολογίζεται πως θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει το ερχόμενο φθινόπωρο. H Αθηναϊκή κυκλοφόρησε παράλληλα και τρία νέα σήματα μπίρας, την Amstel χωρίς αλκοόλ, την Αλφα με υψηλό βαθμό αλκοόλ 7% και τη μοναστηριακή Affligem, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει τις εξαγωγές ελληνικού κριθαριού, στο πλαίσιο του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας που έχει σε εξέλιξη.

Ανάλογες επενδύσεις δρομολογεί η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η οποία παράγει και διαθέτει στην ελληνική και διεθνή αγορά τη μπίρα Fix. Η εταιρεία του επιχειρηματία Γιάννη Χήτου και των αδελφών Γκρέκη, έκανε γνωστό ότι σχεδιάζει την κατασκευή βυνοποιείου στην ευρύτερη περιοχή της Εύβοιας και της Βοιωτίας, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ξεκινήσει στα τέλη του 2014 και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2015. Επιπλέον, θα επενδύσει περίπου 2,5 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη των πωλήσεων και τη διεύρυνση του μεριδίου της στην εγχώρια αγορά στο 14% μέχρι το τέλος του 2014. Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσεται και το λανσάρισμα της Fix Royale, μιας νέας σταρένιας μπίρας (weiss), η οποία παράγεται από ελληνικό κριθάρι και εμφιαλώνεται στην παραδοσιακή φιάλη FIX των 500ml.

Επέκταση δικτύου
Περισσότερο επιθετικά κινείται και η Goody's, η οποία μετά την παροχή επιπλέων κινήτρων στους συνεργάτες franchisees της, θα αναπτύξει ένα νέο τύπο καταστημάτων στην Ελλάδα. Πρόκειται για τα Goody's Burger House, τα οποία θα προσφέρουν κατά κύριο λόγο μια μεγάλη ποικιλία μπιφτεκιών από 100% μοσχαρίσιο κιμά. Τα δυο πρώτα σημεία της νέας αλυσίδας άνοιξαν από τον περασμένο Ιανουάριο σε Γλυφάδα και Νέα Κηφισιά, ενώ πρόσφατα ξανάνοιξε τις πόρτες του στο κοινό το ιστορικό κατάστημα στο Πασαλιμάνι, υπό το νέο σήμα Goody's Burger House. Απώτερος στόχος της θυγατρικής του ομίλου Vivartia, είναι να αναπτύξει τα νέα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, τόσο μέσω της δημιουργίας νέων όσο και μέσω της μετατροπής υφιστάμενων καταστημάτων Goody's. Νέα αρχή στην ελληνική αγορά επιχειρεί να κάνει και η expert.

Ύστερα από το άδοξο τέλος που είχε η συνεργασία της με την «Expert Ελλάς», η οποία κατέρρευσε υπό το βάρος των χρεών της, ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος ηλεκτρικών ειδών στην Ευρώπη αποφάσισε να παραχωρήσει στην «Εμποροβιομηχανική Α.Ε.» τα δικαιώματα χρήσης του σήματος και της επωνυμίας της στην Ελλάδα, ελπίζοντας σε καλύτερα αυτή τη φορά αποτελέσματα. Το πλάνο προβλέπει την προσθήκη 15 με 20 καταστημάτων φέτος και τη λειτουργία συνολικά 45 με 50 έως το 2015. Η εταιρεία, η οποία διαθέτει ήδη 14 σημεία, θα δημιουργήσει και ηλεκτρονικό κατάστημα μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2014, καθώς οι αγορές μέσω διαδικτύου εμφανίζουν δυναμική ανάπτυξη. Ο διευθύνων σύμβουλος του expert, Dieter Mathys, εξηγώντας γιατί ο ελβετικός όμιλος επέλεξε να κάνει την επανεμφάνισή του τη δεδομένη στιγμή, είπε ότι τα πράγματα βελτιώνονται και παρατηρείται σταθεροποίηση της οικονομίας, ενώ πρόσθεσε ότι το σήμα της expert παραμένει αρκετά αναγνωρίσιμο μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών, παρότι απουσίασε για πάνω από δύο χρόνια από την ελληνική αγορά.

«Η ισχύς εν τη ενώσει»
Νέες συνεργασίες στο προσκήνιο

Δυναμικά σχέδια στην ελληνική αγορά έχουν και οι εταιρείες Schneider Electric και ΚΑΥΚΑΣ, οι οποίες συμφώνησαν να προσφέρουν από κοινού ολοκληρωμένες λύσεις αυτόνομων φωτοβολταϊκών συστημάτων, μια αγορά που παρά την κρίση κρύβει σημαντικές ευκαιρίες. Η πρόταση θα βοηθήσει ανθρώπους και οργανισμούς να αξιοποιήσουν στο μέγιστο την ενέργειά τους. Την ίδια ώρα στη λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος προχώρησε η Zara με στόχο να εκμεταλλευθεί την άνοδο των πωλήσεων μέσω διαδικτύου για να τονώσει τις πωλήσεις της. Η ισπανική εταιρεία δρομολογεί παράλληλα το άνοιγμα τεσσάρων νέων φυσικών καταστημάτων στην περιοχή της Αττικής καθώς θεωρεί ότι η κατανάλωση στον χώρο της ένδυσης αρχίζει να ανακάμπτει. Την ίδια ώρα, επισπεύδονται οι κινήσεις συγκέντρωσης σε διάφορους κλάδους της οικονομίας.

Στο πρόσκηνιο βρίσκεται το λιανεμπόριο τροφίμων, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η Μαρινόπουλος ενδιαφέρεται να αποκτήσει τον έλεγχο ενός μεγάλου αριθμού καταστημάτων της «Αρβανιτίδης», η οποία αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα ενώ κινητικότητα υπάρχει και στην πτηνοτροφία. Τέλος, σε αύξηση του στόλου της εντός του 2014 αναμένεται να προχωρήσει η Aegean, η οποία δείχνει αποφασισμένη να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο την άνοδο του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση που συνοδεύει τα οικονομικά αποτελέσματα της περυσινής χρήσης, ο όμιλος της Aegean με την Olympic Air που σήμερα διαθέτει 45 αεροσκάφη προτίθεται να προσθέσει ακόμη 5, στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης του δικτύου της.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90