16/05/2016
Σε νέα παράταση οδηγείται ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

 

Σε νέα παράταση οδηγούνται οι διαγωνισμοί για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ μετά από απαίτηση των ενδιαφερομένων για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών. Σύμφωνα με πληροφορίες και οι δύο διαγωνισμοί θα μετατεθούν για τις 22 Ιουνίου ενώ σύμφωνα με την προηγούμενη παράταση καταληκτική ημερομηνία είχε οριστεί η 31η Μαΐου. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η παράταση δόθηκε μετά την απαίτηση των επενδυτών και κυρίως των Ιταλικών Σιδηροδρόμων που έχουν εκδηλώσει μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Υπενθυμίζεται ότι η «λίστα» των ενδιαφερομένων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιλαμβάνει τρεις ενδιαφερόμενους: τους Ρωσικούς (RZD) και τους Ιταλικούς (Trenitalia) Σιδηρόδρομους και την ΓΕΚ Τέρνα. Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέθεσαν ξεχωριστά προσφορές παρά το γεγονός ότι στον προηγούμενο διαγωνισμό είχαν κατέβει σε κοινοπρακτικό σχήμα. Ωστόσο δεν αποκλείεται στην τελική φάση του διαγωνισμού να καταθέσουν από κοινού προσφορά. Υπενθυμίζεται ότι η Ρωσία είχε καταθέσει πρόταση για την αγορά του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) το 2012 όταν αποτελούσε την πλέον ζημιογόνο ΔΕΚΟ της Ε.Ε., ο οποίος επιβάρυνε τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 1 δισ. ευρώ περίπου ετησίως!

Εσοδα 50 εκατ.

Από τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση καθώς και την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε.), της εταιρείας που ιδρύθηκε ως ανεξάρτητη εταιρεία το 2013, μέσω απόσχισης (spin off) της επιχειρηματικής μονάδας για τη συντήρηση τροχαίου υλικού, η κυβέρνηση εμφανίζεται να προσδοκά συνολικά έσοδα της τάξης των 50 εκατ. ευρώ. Ωστόσο ο αποκλεισμός της γραμμής στην Ειδομένη έχει δημιουργήσει τους τελευταίους έξι μήνες σημαντικό πλήγμα στα οικονομικά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργώντας «μαύρη τρύπα» πάνω από 6 εκατ. ευρώ, κάτι που ενδεχομένως να αλλάξει και τα δεδομένα του διαγωνισμού. Όσον αφορά την ΕΕΣΣΤΥ συγκεντρώνεται ισχυρό ενδιαφέρον από τη γαλλική Alstom (σε κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου) και τη γερμανική Siemens. Ωστόσο έχουν επανακάμψει οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), οι οποίοι μάλιστα επαναπροσέλαβαν σύμβουλο για να μελετήσει τα στοιχεία του διαγωνισμού.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90