19/04/2016
Αύξηση 9,6% στη διακίνηση κοντέινερ από την Cosco το α΄ τρίμηνο

 

Η φετινή άνοδος οφείλεται στη σημαντική αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων που προορίζονται για μεταφορά μέσω του σιδηροδρόμου στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας.

 «Ανεβάζει στροφές» η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Cosco Pacific, μητρική του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Σύμφωνα με αυτά, από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η εταιρεία διακινήθηκαν σχεδόν 807.000 εμπορευματοκιβώτια κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο, αριθμός υψηλότερος κατά 9,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Αντίστοιχα, τον Μάρτιο, η άνοδος διαμορφώθηκε σε 3,2%, καθώς ο ΣΕΠ διαχειρίστηκε συνολικά 275,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 266,5 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων κατά τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, η φετινή άνοδος οφείλεται στη σημαντική αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων που προορίζονται για μεταφορά μέσω του σιδηροδρόμου στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Συγκεκριμένα, το σχετικό φορτίο δεν είχε ξεπεράσει τα 2.500 εμπορευματοκιβώτια το 2014, ενώ πέρυσι αυξήθηκε σε 8.000 εμπορευματοκιβώτια και φέτος, μόνο κατά το πρώτο τρίμηνο, έχουν ήδη διακινηθεί 5.000 εμπορευματοκιβώτια. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις στελεχών της εταιρείας, φετινός στόχος είναι η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε 3,3 εκατ., έναντι 3,03 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων και 2,98 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν το 2015 και 2014 αντίστοιχα. Η σημερινή δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ ανέρχεται πλέον σε 4,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως, ενώ με την προσθήκη και του νέου Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, οι εγκαταστάσεις που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ θα προσφέρουν δυναμικότητα της τάξεως των 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων σε ετήσια βάση. Σημειωτέον, ότι οι εργασίες κατασκευής του νέου Προβλήτα ΙΙΙ προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και είναι πολύ πιθανή η έναρξη λειτουργίας πολύ νωρίτερα από το 2021, όταν και είναι προγραμματισμένο να λειτουργήσει. Μάλιστα, στο παραπάνω μέγεθος δεν υπολογίζεται και η δυναμικότητα του υφιστάμενου προβλήτα Ι, που σήμερα διαχειρίζεται ο ίδιος ο ΟΛΠ και που προβλέπεται και αυτός να περάσει υπό κινεζικό έλεγχο, μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταβίβασης του πλειοψηφικού ποσοστού του Οργανισμού στην Cosco. Εκτιμάται δε, ότι με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις, ο εν λόγω Προβλήτας, μπορεί να συνεισφέρει επιπλέον δυναμικότητα της τάξεως του 1 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων, καθιστώντας το λιμάνι του Πειραιά στο μεγαλύτερο container λιμάνι της Μεσογείου κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.

Υπενθυμίζεται ότι κατά το 2015, ο ΣΕΠ κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 26 εκατ. ευρώ (28,8 εκατ. δολάρια), μέγεθος αυξημένο κατά 18,1% σε όρους ευρώ. Στον αντίποδα, σε όρους δολαρίου ΗΠΑ, επί του οποίου ενοποιούνται τα αποτελέσματα της Cosco διεθνώς, προέκυψε μικρή πτώση της τάξεως του 0,5% σε σχέση με το 2014, λόγω της αρνητικής συναλλαγματικής ισοτιμίας του ευρώ με το δολάριο. Αντίστοιχα, τα έσοδα του ΣΕΠ από την εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων εμπορευματοκιβωτίων του ελληνικού λιμανιού ανήλθαν το 2015 σε 140,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 4,2% σε σχέση με το 2014, όταν είχαν διαμορφωθεί σε 134,9 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, σε όρους δολαρίου, προέκυψε πτώση της τάξεως του 12,5% (156 εκατ. δολάρια, έναντι 178,46 εκατ. δολαρίων το 2014), επιβαρύνοντας και το συνολικό αποτέλεσμα του κινεζικού ομίλου παγκοσμίως.

 

Πηγή: kathimerini.gr


B4-B5_728X90