13/04/2016
Εσοδα 2 δισ. αναμένει το ΤΑΙΠΕΔ από αποκρατικοποιήσεις το 2016

 

Με το βλέμμα στραμμένο στις αποφάσεις των δανειστών είναι τόσο η κυβέρνηση όσο και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ με αφορμή την παράταση επίτευξης του αρχικού στόχου ιδιωτικοποιήσεων ύψους 6,4 δισ. ευρώ κατά ένα χρόνο έως το 2018. Αυτό αποκάλυψε χθες ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλας, ο οποίος μιλώντας στο Reuters προανήγγειλε έσοδα 2 δισ. ευρώ για το 2016 από τρεις αποκρατικοποιήσεις.

Όπως υποστήριξε χθες ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλας για φέτος αναμένονται έσοδα περίπου 2 δισ. ευρώ κυρίως από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, την πώληση του Αστέρα (η οποία βρίσκεται στην τελική ευθεία) αλλά και του ΟΛΠ.

«Στοχεύουμε σε αποκρατικοποιήσεις ύψους 6,4 δισ. μέχρι το 2018 (και όχι το 2017 όπως αρχικά είχε δεσμευτεί η ελληνική πλευρά). Αυτό σημαίνει ότι το πρόγραμμα που εφαρμόζουμε πρέπει να επιμηκυνθεί», δήλωσε ο κ. Πιτσιόρλας, σε συνέντευξή του. «Αναμένουμε έγκριση από τους πιστωτές μέσω της αξιολόγησης», είπε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ.

Η παράταση κρίθηκε αναγκαία μετά και την αδυναμία της ελληνικής κυβέρνησης να επιτύχει στον στόχο του 1,4 δισ. της περασμένης χρονιάς.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τέσσερις ενδιαφερόμενους για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένει το ΤΑΙΠΕΔ. Ο ίδιος επισήμανε πως η ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της επίσημα, ενώ το ίδιο αναμένεται να πράξουν ακόμη τρεις επενδυτές.

Συγκεκριμένα, ο κ. Πιτσιόρλας, επιβεβαιώνοντας το χθεσινό δημοσίευμα της «Η» για τις μελλοντικές αποκρατικοποιήσεις, εκτίμησε ότι πολύ σύντομα, πρόταση θα υποβάλουν τόσο οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD) όσο και η ΓΕΚ Τέρνα. «Η πρόταση των δύο εταιρειών ενδεχομένως, να είναι κοινή», ξεκαθάρισε.

Ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ κατέστησε σαφές ότι το ενδιαφέρον της αναμένεται να εκδηλώσει και η κινεζική Cosco, η οποία προσφάτως απέκτησε και επισήμως το 67% του ΟΛΠ.

Η προθεσμία για τις αρχικές προσφορές ολοκληρώνεται στις 15 Απριλίου, ενώ οι δεσμευτικές προτάσεις αναμένονται για τις 31 Μαΐου. Αναφερόμενος στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού, της ΕΕΣΤΥ, ο Πιτσιόρλας δήλωσε ότι οι δύο από τους τρεις προεπιλεγέντες, η γαλλική Alstom και η γερμανική Siemens, διατηρούν το ενδιαφέρον τους.

ΟΛΘ

Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για πλειοψηφικό πακέτο στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) θα μετατεθεί στα τέλη Ιουλίου.

«Με το που θα έχουμε εγκρίνει το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης θα ανακοινώσουμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα», δήλωσε. «Αυτό που σε κάθε περίπτωση εμείς θα διασφαλίσουμε και στη Θεσσαλονίκη είναι ένα σημαντικό ποσό επενδύσεων».

Η δανέζικη APM Terminals, η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services ICTS, και η P&O Steam Navigation Company (DP World) που εδρεύει στο Ντουμπάι έχουν εκδηλώσει πολύ ισχυρό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είπε ο Πιτσιόρλας.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90