12/04/2016
Αυτές είναι οι πέντε νέες ιδιωτικοποιήσεις που έρχονται

 

Σε αναδίπλωση οδηγήθηκε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας. Ωστόσο, σήμερα δίνει συνέντευξη Τύπου όπου και αναμένεται να πει πολλά για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.

Παρά τις έντονες αντιδράσεις που εξακολουθούν να εκφράζουν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, προεξάρχοντος του υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, για τη συμφωνία πώλησης του ΟΛΠ, το ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζει χωρίς καθυστερήσεις το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, με βασικό στόχο να υλοποιηθούν εντός των χρονοδιαγραμμάτων οι συμφωνίες με τους Θεσμούς.

Όλα δείχνουν ότι το Ταμείο αναλαμβάνει τα περιουσιακά στοιχεία που είναι ώριμα για αποκρατικοποίηση ή, καλύτερα, εκείνα που μπορούν να αποφέρουν άμεσα έσοδα. Αντίθετα στο νέο υπερταμείο, που όπως φαίνεται θα καθυστερήσει η λειτουργία του, θα μεταφερθούν όλα τα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού δημοσίου, τα οποία απαιτούν ανάπτυξη, πριν εξεταστούν οι τρόποι αξιοποίησής τους.

ΟΛΘ

Εντός του Ιουλίου, σε περίπου τρεις μήνες από σημερα αναμένεται να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Από τα οκτώ επενδυτικά σχήματα που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ήδη από το 2014, τουλάχιστον τα τέσσερα έχουν επικαιροποιήσει το ενδιαφέρον τους έπειτα από σχετική πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς να αποκλείεται να πράξουν ανάλογα και κάποιοι από τους υπόλοιπους ομίλους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των εν λόγω ενδιαφερόμενων επενδυτών περιλαμβάνονται η APM Terminals, θυγατρική της Maersk στον κλάδο της διαχείρισης λιμενικών εγκαταστάσεων, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-RZD και η P&O. Υπενθυμίζεται πως, πέραν των παραπάνω ομίλων, ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ είχαν επιδείξει επίσης η Mitsui, η Deutsche Invest, η Duferco και η ICTSI.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΕΣΣΤΥ

Στις 31 Μαΐου είναι η καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τους δύο διαγωνισμούς που αφορούν την πώληση του 100% τόσο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και της Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Ζωηρό ενδιαφέρον φαίνεται να υπάρχει, τουλάχιστον, προς το παρόν, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς Ρώσοι, Κινέζοι και Ιταλοί έχουν ήδη διατυπώσει το ενδιαφέρον τους.

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, προετοιμάζουν προσφορά για να συμμετέχουν στον διαγωνισμό που διεξάγει το ΤΑΙΠΕΔ. Παρών στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δήλωσαν και οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι, ενώ ενδιαφέρον για την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία αναμένεται να εκδηλώσουν και οι Κινέζοι της Cosco.

Για την ΕΕΣΣΤΥ συγκεντρώνεται ισχυρό ενδιαφέρον από τη γαλλική Alstom (σε κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου) και τη γερμανική Siemens. Ωστόσο έχουν επανακάμψει οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), οι οποίοι μάλιστα επαναπροσέλαβαν σύμβουλο για να μελετήσει τα στοιχεία του διαγωνισμού.

Εγνατία Οδός

Στις 19 Απριλίου λήγει και η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πρόσληψη νομικού συμβούλου, ο οποίος θα εμπλακεί στο έργο της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων οδικών αξόνων και στις 26 Απριλίου για τον χρηματοοικονομικό και τεχνικό σύμβουλο. Με βάση τις προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον οδικό άξονα μήκους 680 χιλιομέτρων προβλέπεται η κατασκευή 11 συνολικά πρόσθετων σταθμών διοδίων, οι οποίοι πρέπει να λειτουργούν μέχρι το τέλος του 2016.

Τέλος, σε διαπραγματεύσεις βρίσκεται η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ με τη διοίκηση του ΔΑΑ για την επέκταση της σύμβασης κατά 20 χρόνια στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Σε μεταγενέστερο χρόνο θα γίνει η πώληση του 30% των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών οι οποίες ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, καθώς σε αυτή τη φάση θα προχωρήσει μόνο η παράταση της σύμβασης παραχώρησης ως το 2046.

Αναδίπλωση

Στο μεταξύ, σε αναδίπλωση αναγκάστηκε ο υπουργός Ναυτιλίας, μετά τις δηλώσεις του ότι η πώληση του ΟΛΠ στην Cosco δεν έχει ολοκληρωθεί που ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων, καθώς ήρθαν λίγες ώρες μετά την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την κινεζική εταιρεία, παρουσία του Αλ. Τσίπρα. Ο Θ. Δρίτσας μιλώντας χθες, σε ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης δήλωσε ότι παραποιήθηκαν τα λεγόμενά του, και πρόσθεσε πως η ιδιωτικοποίηση, η οποία αποτελεί προϊόν συμβιβασμού με τους δανειστές, «κλείδωσε» τον περασμένο Αύγουστο, μαζί με τη συμφωνία με τους Θεσμούς.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90