23/12/2015
Οι μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου ανεβάζουν στροφές

 

Περισσότερο επιθετικές όσον αφορά στην ανάπτυξη του δικτύου τους γίνονται οι μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου, δίνοντας πνοή στην αγορά ακινήτων και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Με την αβεβαιότητα για το μέλλον της χώρας να μειώνεται και την προοπτική σταθεροποίησης να φαντάζει όλο και πιο πιθανή, οι πιο εύρωστες οικονομικά εταιρείες αρχίζουν να επενδύουν ξανά στη δημιουργία νέων καταστημάτων και να προχωρούν στην ανακαίνιση υφιστάμενων σημείων πώλησης.

Καθοριστικό ρόλο στην επανεκκίνηση των επενδυτικών σχεδίων από Έλληνες και ξένους εμπόρους, εκτός από την υποχώρηση των μικρότερων εμπόρων, οι οποίοι αδυνατούν να συνεχίζουν και κλείνουν κατά χιλιάδες... παίζει και η μείωση των ενοικίων, αφού οι ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν «ρίξει» τις απαιτήσεις τους, προκειμένου να βρουν ενοικιαστή.

Όπως λένε άνθρωποι της αγοράς, οι ευκαιρίες, ύστερα από τόσα χρόνια ύφεσης, είναι τώρα περισσότερες και καλύτερες, και όσοι διαθέτουν κεφάλαια σπεύδουν να τις εκμεταλλευθούν. Από τις πιο πρόσφατες περιπτώσεις είναι της αμερικάνικης αλυσίδας εστίασης McDonald's, η οποία άνοιξε νέο σημείο στη Γλυφάδα, επί της Λ. Ποσειδώνος & Β. Κατράκη 1, επενδύοντας περίπου 1 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το 22ο εστιατόριο της αλυσίδας στην Ελλάδα, το οποίο λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα και απασχολεί 33 άτομα.

Στη λειτουργία νέου καταστήματος προχώρησε και η Folli Follie, η οποία πριν από μερικές ημέρες εγκαινίασε το νέο Folli Follie Concept Store στο διατηρητέο νεοκλασικό κτίριο στην Ερμού 19. Το συγκεκριμένο κατάστημα εκτείνεται σε δύο ορόφους, συνολικού εμβαδού 250 τ.μ. και αντικατοπτρίζει τη νέα φιλοσοφία των καταστημάτων Folli Follie, που θα παρουσιαστεί στους πιο γνωστούς εμπορικούς δρόμους των πιο κοσμοπολίτικων πόλεων του κόσμου, με τα πρώτα καταστήματα να έχουν ήδη ανοίξει σε Χονγκ Κονγκ, Σίδνεϊ και Τόκιο. Επιπλέον, η εταιρεία «Βενέτη» άνοιξε ένα νέο κατάστημα ΒΕΝΕΤΗ 1948 στο Μαρούσι, στην οδό Κηφισίας 64 και Πρεμετής, στο κτήριο β του εμπορικού κέντρου Polis (έναντι Mεγάρου ΟΤΕ).Το νέο κατάστημα εκτείνεται σε έκταση 500 τ.μ., αποτελεί το πέμπτο κατά σειρά κατάστημα των premium καταστημάτων της αλυσίδας φούρνων.

Ηλεκτρονικά

Ιδιαίτερη κινητικότητα παρατηρείται και στις αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η «Κωτσόβολος» ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη λειτουργίας νέου καταστήματος στην Άρτα και την ανακαίνιση δύο ακόμη στην Ηλιούπολη και στην Αγ. Παρασκευή, ενώ η Electronet προχώρησε στη διεύρυνση του δικτύου της με τρία νέα σημεία. Επίσης, η Media Markt εξετάζει το ενδεχόμενο να ανοίξει νέα καταστήματα, μετά από αρκετά χρόνια, στην επαρχία, ενώ και η Πλαίσιο Computers έχει ξεκινήσει να διαμορφώνει το νέο μεγάλο κατάστημά της, το οποίο, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, θα βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του Νέου Κόσμου και της Δάφνης πλησίον του μετρό. Τέλος, και η Public έχει αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο για νέα σημεία σε περίπτωση που υπάρξουν ευκαιρίες.

Την ίδια ώρα, και άλλες εμπορικές αλυσίδες όπως η δανέζικη αλυσίδα με είδη σπιτιού JΥSK, η οποία λίγους μήνες μετά την είσοδό της έχει ήδη δημιουργήσει καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα αλλά και οι ξένες αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης, η ισπανική ZARA και η σουηδική H&M. Η τελευταία εγκαινίασε πριν από λίγες εβδομάδες νέο κατάστημα στην Ερμού, στο σημείο που στεγαζόταν το πολυκατάστημα Fokas, το οποίο είναι το μεγαλύτερο κατάστημά της στη Νότιο Ανατολική Ευρώπη. Στην ανάπτυξη νέων σημείων επενδύσουν και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, τα οποία διερύνουν διαρκώς το μερίδιο και τις πωλήσεις τους.

Η άλλη όψη...

Στον αντίποδα, οι μικρότεροι έμποροι υποχωρούν και χάνουν έδαφος, αφού αδυνατούν να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό των μεγάλων. Με την άρση των capital controls να αργεί και την κατανάλωση να παραμένει υπό πίεση για αρκετό ακόμη διάστημα εκτιμάται πως η τάση συγκέντρωσης στα χέρια λίγων και ισχυρών αναμένεται να συνεχισθεί και μάλιστα με ταχύτερους ρυθμούς τα επόμενα χρόνια.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90