18/11/2013
Η οικονομία κερδίζει 4 δισ. από τους αυτοκινητοδρόμους

Εως και 2% στο ΑΕΠ ήτοι περίπου 4 δισ. ευρώ αναμένεται να συμβάλει η πλήρης ανάπτυξη των έργων στους τέσσερις μεγάλους αυτοκινητοδρόμους και της Γραμμής 4 του Μετρό, δημιουργώντας συνολικά περί τις 70 χιλ. νέες θέσεις εργασίας.

Το δάνειο της ΕΤΕπ «ξεκλειδώνει» ουσιαστικά τον κύριο άξονα μεταφορών της χώρας Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, δηλαδή της Ολυμπίας Οδού και του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, φέρνοντας στη Βουλή την ψήφιση των νέων συμβάσεων «έτσι ώστε να αρχίσουν χιλιάδες Έλληνες να εργάζονται στα έργα αυτά και πολλές τοπικές οικονομίες να ενισχυθούν με τη ρευστότητα, η οποία θα παραχθεί από τα έργα», όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μ. Χρυσοχοΐδης.

Ο συγκοινωνιακός χάρτης της χώρας αλλάζει σημαντικά, καθώς η επικείμενη χρηματοδότηση τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό και η επέκταση της γραμμής από το Ελληνικό έως τη Γλυφάδα (με 2 επιπλέον νέες στάσεις) από την ΕΤΕπ, θα αλλάξει την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών, δημιουργώντας παράλληλα νέες θέσεις εργασίας.

Αυτοκινητόδρομοι: Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου, η επαννεκίνηση των κατασκευαστικών έργων στους τέσσερις οδικούς άξονες της Ολυμπίας Οδού, του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, της Ιόνιας Οδού και του Ε-65, συμβάλλει στην αύξηση κατά 1,5% του ΑΕΠ, στην πλήρη ανάπτυξή τους, δημιουργώντας άμεσα περί τις 25 χιλ. θέσεις εργασίας και περί τις 60 χιλ. μεσοπρόθεσμα.

Όπως επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών μιλώντας στην «ΗτΣ», η δυναμική των δημοσίων έργων είναι δεδομένη, καθώς μία θέση εργασίας στα οδικά έργα δημιουργεί δέκα θέσεις εργασίας με την ολοκλήρωσή του, αναλογία η οποία πολλαπλασιάζεται στη περιφέρεια

Το δάνειο της ΕΤΕπ χρηματοδοτεί την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων μήκους 239 χλμ. και μικρότερα έργα αναβάθμισης υφιστάμενων αυτοκινητοδρόμων σε μήκος 434 χλμ. πάνω σε αυτόν τον κύριο άξονα. Ενώ, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, στόχος είναι «η ολοκλήρωση όλων των οδικών αξόνων μέχρι το τέλος του 2015». Έτσι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, έως το τέλος του 2015 θα έχουν ολοκληρωθεί: Ο άξονας Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), ο άξονας Μαλιακός-Εγνατία (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), ο άξονας Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), το πέταλο του Μαλιακού και το τμήμα Τρίκαλα-Ξυνιάδα (Ε-65).

Ενώ, για το μέλλον μετατίθενται τα τμήματα: Πάτρα -Πύργος-Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού και Τρίκαλα - Εγνατία και Λαμία-Ξυνιάδα του Ε-65. Στο «πακέτο» των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων συμπεριλαμβάνεται και ο Άξονας Μορέας (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) ο οποίος όμως δεν αντιμετωπίζει προβλήματα και βρίσκεται σε στάδιο ολοκλήρωσης.

Μετρό: Η χρηματοδότηση της Γραμμής 4 του Μετρό αναμένεται να συμβάλει κατά 0,5% στο ΑΕΠ, δημιουργώντας στην πλήρη ανάπτυξη του έργου περί τις 10 χιλ. νέες θέσεις, ενώ στη δημιουργία της πρώτης φάσης των εννέα σταθμών, υπολογίζεται να απασχοληθούν 3 με 4 χιλ. εργαζόμενοι.

Στη πρόσφατη συνάντηση του προέδρου της ΕΤΕπ, Βερνερ Χόγιερ με τον υπουργό Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη, συζητήθηκε η ανάγκη άμεσης κατασκευής του έργου, εντός του 2014, όπου προβλέπεται η δημιουργία 9 σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ. Ο κ. Χόγιερ έδειξε ενδιαφέρον για τη χρηματοδότηση της συγκεκριμένης γραμμής και εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις επεκτάσεις της Αττικό Μετρό, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο χρηματοδότησης για την επέκταση από το Ελληνικό έως τη Γλυφάδα, με 2 νέες στάσεις, δαπάνης 200 εκατ. ευρώ.

Οι οριστικές αποφάσεις από την ΕΤΕπ αναμένονται στις αρχές του 2014, οπότε και θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για τις επεκτάσεις που θα υλοποιηθούν τελικά. Η σχεδιαζόμενη ανάπτυξη της Γραμμής 4, θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στο σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Ωστόσο, η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
Χρηματοδοτήσεις και ρευστότητα στις επιχειρήσεις από την ΕΤΕπ

Ισχυρό μήνυμα προς τις τράπεζες και τους ξένους επενδυτές για τη βαθμιαία επιστροφή της ελληνικής οικονομίας στην ομαλότητα στέλνει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με τον τριπλασιασμό των χρηματοδοτικών της γραμμών προς την Ελλάδα, που φέτος έφθασαν στο 1,5 δισ. ευρώ από 550 εκατ. ευρώ το 2012.

«Η Ελλάδα βρίσκεται σε σημείο καμπής και η ανάπτυξη είναι προ των πυλών» δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΤΕπ Βέρνερ Χόγιερ, κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα. Η τράπεζα υπέγραψε δανειακή σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο ύψους 350 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση των μεγάλων οδικών έργων. Πρόκειται για το πρώτο μέρος συνολικού δανείου 650 εκατ. ευρώ για τους αυτοκινητόδρομους (οι υπογραφές για το υπόλοιπο ποσό αναμένονται στις αρχές του 2014).

Παράλληλα υπογράφηκαν τρεις ακόμα δανειακές συμβάσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ για υποδομές τοπικής αυτοδιοίκησης και στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Σειρά φαίνεται να παίρνουν οι χρηματοδοτήσεις για επενδύσεις στην ενέργεια, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες στη φάση έγκρισης βρίσκεται δάνειο 400 εκατ. ευρώ προς τη ΔΕΗ για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου μεταφοράς και διανομής ρεύματος, καθώς και 40 εκατ. ευρώ προς τον ΔΕΣΦΑ για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων υγροποιημένου αερίου στη Ρεβυθούσα.

Ως το τέλος του χρόνου θα έχουν χορηγηθεί για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δάνεια ύψους 635 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον 805 εκατ. ευρώ αναμένεται να δοθούν το 2014. Παράλληλα τρέχει το σχέδιο για τη σύσταση του «Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου», ενός νέου εργαλείου που προωθεί η κυβέρνηση για τη χρηματοδοτική στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στοχευμένων έργων υποδομής.

Ο Κ. Χατζηδάκης έδωσε στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο για τη σύσταση του Ταμείου, το οποίο θα εδρεύει στο Λουξεμβούργο. Για την ίδρυσή του το δημόσιο συμπράττει με τη γερμανική KFW, με την οποία έχει υπογράψει Μνημόνιο Κατανόησης. Η γερμανική τράπεζα δηλώνει έτοιμη να υποστηρίξει την πρωτοβουλία και να εξετάσει σε συνεννόηση με την κυβέρνηση της Γερμανίας επένδυση ύψους ως 100 εκατ. ευρώ στο Ταμείο. Μνημόνιο κατανόησης επιδιώκεται να υπογραφεί και με την ΕΤΕπ, με την οποία έχει συμφωνηθεί η καταρχήν συμμετοχή της. Το Ιδρυμα Ωνάση έχει επίσης δεσμευτεί για τη συμμετοχή του, ενώ συνεχίζονται οι επαφές και με άλλους υποψηφίους, όπως το γαλλικό Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (Caisse des Depots). Θα μπορεί να χρηματοδοτεί μικρομεσαίες επιχειρήσεις και έργα υποδομής με ίδια κεφάλαια, δάνεια, εγγυήσεις και άλλα χρηματοπιστωτικά εργαλεία και να συμμετέχει σε κεφάλαια επενδυτικών συμμετοχών και επενδυτικού κινδύνου. Τα δάνεια θα παρέχονται πάντα με τη μεσολάβηση ελληνικών πιστωτικών ιδρυμάτων, στα οποία και θα απευθύνονται οι ενδιαφερόμενοι. Οι επενδύσεις και οι χρηματοδοτήσεις θα γίνονται με όρους αγοράς και τα αιτήματα θα αξιολογούνται από τη διοίκηση του Ταμείου, που θα ανατεθεί σε μάνατζμεντ διεθνούς εμβέλειας.

 

Πηγή: www.imerisia.gr


B4-B5_728X90