29/09/2015
Σύγχυση επικρατεί για τα τέλη κυκλοφορίας

 

«Αλαλούμ» επικρατεί για τα τέλη κυκλοφορίας ένα μήνα πριν εκδοθούν τα σχετικά σημειώματα της εφορίας για τους κατόχους Ι.Χ. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, βάση για τον υπολογισμό της φορολογητέας αξίας του αυτοκινήτου θα είναι πλέον η λιανική τιμή πώλησης και όχι ο κυβισμός και η οποία θα καθορίζει το ύψος του τέλους ταξινόμησης και των τελών κυκλοφορίας, καθώς και το τεκμήριο διαβίωσης.

Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών επισημαίνουν ότι στόχος είναι η δημιουργία ενός δικαιότερου συστήματος φορολόγησης της αγοράς αυτοκινήτου βάσει της πραγματικής αξίας τους, καθώς με τα σημερινά δεδομένα δύο αυτοκίνητα ίδιου κυβισμού αλλά με μεγάλη διαφορά στην τιμή αγοράς τους καταβάλλουν τους ίδιους φόρους και τέλη κυκλοφορίας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι γίνεται προσπάθεια ώστε το νέο μοντέλο να εφαρμοσθεί από τα φετινά τέλη κυκλοφορίας και θα αφορά κυρίως τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, όλες οι αλλαγές στη φορολογία του αυτοκινήτου θα εφαρμοσθούν μέσα στο 2016. Ειδικότερα το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει τα εξής:

Καταργείται το κριτήριο του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους. Ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης θα γίνεται με βάση τη λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. Το ύψος των τελών κυκλοφορίας θα καθορίζεται με κριτήριο την εμπορική αξία κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και που σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. Η αντικειμενική δαπάνη για την κατοχή και τη συντήρηση του αυτοκινήτου (τεκμήριο διαβίωσης) θα υπολογίζονται με βάση τις λιανικές τιμές και συντελεστές που θα οδηγούν σε απομείωση της αξίας τους.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90