03/10/2016
Άνοδος 9,7% στις λιανικές πωλήσεις τον Ιούλιο

 

Αξιοσημείωτη άνοδο 9,7%, τη μεγαλύτερη που έχει σημειωθεί τουλάχιστον από τις αρχές του 2014, κατέγραψε ο όγκος των λιανικών πωλήσεων τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα και είναι ενδεικτικό πως πτώση καταγράφηκε μόνο στα καταστήματα φαρμακευτικών και καλλυντικών.

Αντιθέτως σε όλες τις άλλες κατηγορίες καταστημάτων σημειώθηκε ισχυρή αύξηση των λιανικών πωλήσεων, τον Ιούλιο, ο οποίος είναι και μήνας εκπτώσεων. Είναι χαρακτηριστική η αύξηση 45,1% που σημειώθηκε στις πωλήσεις των καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης σε σχέση με τον Ιούλιο του 2015, ο οποίος ήταν ιδιαίτερος μήνας, αφού ήταν ο πρώτος μήνας επιβολής των περιορισμών κεφαλαίου στη χώρα.

Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή, δείχνουν πολύ μεγάλη αύξηση των πωλήσεων, σχεδόν, σε όλες τις κατηγορίες των καταστημάτων, ενισχύοντας έτσι την επιχειρηματολογία για ανάκαμψη της οικονομίας στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, το οποίο αποτελεί και το μεγάλο ζητούμενο.

Η κυβέρνηση προβλέπει επισήμως φέτος ότι θα υπάρξει ύφεση 0,3%. Ο πρωθυπουργός ωστόσο έχει εκτιμήσει πως είναι πιθανόν τελικά να υπάρξει οριακή ανάπτυξη, ενώ πολλά κρίνονται πρακτικά στις επιδόσεις του τρίτου τριμήνου, κυρίως στα μέτωπα του τουρισμού και της κατανάλωσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για την εξέλιξη των λιανικών πωλήσεων, τον Ιούλιο, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2016:

[1] Oι πωλήσεις αυξήθηκαν σε ένδυση - υπόδηση, κατά 45,1%, ενώ στα πολυκαταστήματα ο όγκος των λιανικών πωλήσεων κατέγραψε ισχυρή άνοδο 22,1%.

Στα έπιπλα - ηλεκτρικά είδη - οικιακό εξοπλισμό καταγράφηκε αύξηση 20,1%, ο όγκος των πωλήσεων σε βιβλία - χαρτικά - λοιπά αυξήθηκε κατά 15,6%, ενώ στην κατηγορία καυσίμων - λιπαντικών αυτοκινήτων υπήρξε άνοδος 13,1%. Κατά 7,7% αυξήθηκε ο όγκος των πωλήσεων στα τρόφιμα - ποτά- καπνό, ενώ άνοδος 4,8% καταγράφηκε στον όγκο των πωλήσεων στα σούπερ - μάρκετ.

Η μοναδική κατηγορία που καταγράφηκε πτώση ήταν τα καταστήματα φαρμακευτικών - καλλυντικών με μείωση 2,2%. Οι πωλήσεις εκτός καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 15,6%.

[2] Συνολικά, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) στο λιανικό εμπόριο, σημείωσε αύξηση 9,7% τον Ιούλιο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουλίου 2015, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2016 σημείωσε αύξηση 7,9%.

[3] Ο εποχικά διορθωμένος (ως προς την επίδραση εποχικών γεγονότων, π.χ. έναρξη σχολικής περιόδου, εορτές, τουριστική περίοδος κ.λπ.) γενικός δείκτης όγκου, σημείωσε αύξηση 4,9% τον Ιούλιο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2016.

[4] Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (σε τρέχουσες τιμές), σημείωσε αύξηση 7,1% τον Ιούλιο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουλίου 2015, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2016 σημείωσε αύξηση 4,4%.

[5] Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης κύκλου εργασιών, σημείωσε αύξηση 4,5% τον Ιούλιο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2016.

 

Πηγή: imerisia.gr


B4-B5_728X90